Al Bano & Romina Power: Sjov info

Foto: ZDF / Max Kohr
Foto: ZDF / Max Kohr

To par, et band – og et nummer 1-hit. Vi taler imidlertid ikke om “ABBA”, men om Al Bano på 77 og Romina Power på 68, der startede som kvartet med deres søskende. De havde alt, hvad de havde brug for, for at være lige så succesrige som deres svenske rollemodel. Men så kom kærligheden i spil, og bigband-drømmen braste.

Det var 1971, et år efter deres bryllup. Romina Power havde ideen om at danne et band sammen med Al Bano, hendes søster Taryn Power (66) og Al Banos bror Franco Carrisi (72). Taryns varme stemme svarer til Rominas.

Og Franco (scenenavn Kocis) havde længe haft succes som soloartist, mens Al Bano stadig ventede på hans gennembrud. Med deres første singel “Taca, Taca, Banda” stormede de straks hitlisterne.

I Spanien klatrede sangen til tops. Romina havde endda håbet, at Taryn og Franco også ville blive et par og gifte sig. Ligesom “ABBA”, der bestod af det daværende ægtepar Agnetha Fältskog (70) og Björn Ulvaeus (75) samt Benny Andersson (73) og Anni-Frid Lyngstad (74).

Men kærlighed kan ikke planlægges. Franco blev faktisk forelsket samme år – men med en iværksætterdatter fra sit hjemland. Al Banos bror forlod derefter bandet. Han giftede sig, fik tre børn og grundlagde forlystelsesparken “Carrisiland”.

Adskillelsen havde en god ting: kvartetten blev duoen “Al Bano & Romina Power” – med hits som “Felicità”, “Sharazan” og “Semper, Semper”.

Kilde: Schlager.de

Ross Antony: Tragisk tab!

Foto: Telamo.de
Foto: Telamo.de

Når vi tænker på Ross Antony, tænker vi på en munter og sympatisk sanger. Når han er på scenen, er det som regel med et kæmpe smil. Et smil, der er smitsom. Men i øjeblikket har han overhovedet ikke lyst til det. Vi fortæller dig hvorfor

Engelskmanden lagde et billede af sin hunhund Inca på Instagram og skrev hjerteskærende ord: “I dag er dagen, hvor vi skal sige farvel til dig. Du var den bedste del af mit liv i 14 år, og jeg nød hvert øjeblik med dig. Tak, fordi du bragte os så meget glæde og kærlighed i vores liv …

Incas død ramte sangeren meget hårdt, fordi hans hunde er hans et og alt. Han viser dette jævnligt på sine sociale medieprofiler med fotos taget med sine hunde (inklusive Aura eller Skylla, som også døde). Ross Antony har et enormt hjerte for dyr.

Efter at hans Skylla var død i 2014, er Ross Antony nu nødt til at klare døden af ​​en anden elskede tæve. Den 14-årige Inka havde tabt kampen mod sin sygdom. Ross var allerede meget bekymret for hunden i begyndelsen af ​​juni. Nu fulgte den triste sikkerhed.

Kilde: Schlager.de

Andrea Berg: Stor overraskelse til hendes fans!

Foto: ZDF / Anelia Janeva
Foto: ZDF / Anelia Janeva

Andrea Berg præsenterer en meget speciel begivenhed for første gang. På landstedet Sonnenhof i Aspach vil der være to såkaldte ”have-koncerter”. Omgivet af det smukke landskab med enge og Aspach-vinmarker lover de at det bliver en uforglemmelig koncertoplevelse.

Situationen er stadig den samme: Store begivenheder er oprindeligt forbudt på grund af coronakrisen. Andrea måtte derfor desværre udsætte sit “Heimspiel” til det næste år (16.-18. Juli 2021). Ikke desto mindre ville Andrea Berg ikke være Andrea Berg, hvis hun ikke havde overvejet et alternativ for sine fans.

Fra 04.09.2020 til 11.09.2020 skal de såkaldte “have-koncerter” finde sted på Hotel Sonnenhof. De er en del af sommerarrangementet “So schmeckt der Sommer (Sådan smager sommeren)” og indeholder de tilsvarende programpunkter, som bør være en blanding af underholdning og afslapning. Det eneste krav er et ophold på to nætter.

Fans bør ikke gå glip af denne begivenhed og sangerens chance for at være så tæt som aldrig før.

Yderligere information og hele programmet er tilgængelige på: www.sonnenhof-aspach.de

Kilde: Schlager.de

Stefan Mross og hans Anna-Carina: Hvor ægte er deres følelser?

Foto: SWR/ARD/JürgensTV/Dominik Beckmann
Foto: SWR/ARD/JürgensTV/Dominik Beckmann

Klokken 23:03 var tiden inde – og tolv minutter senere var det ovre. Stefan Mross på 44 og hans Anna-Carina på 27 sagde ja til hinanden Live i ARD “Schlagerlovestory” og efterlod en bitter eftersmag! Hvad er sandheden efter bryllups showet: Mange spekulerer på, hvor ægte de to’s følelser virkelig er …

Florian Silbereisen som bedste mand, de kære på stedet, en stor scene – intet kunne gå galt. Men den, der forventede personlige løfter, hjerteskærende kærlighedserklæringer og mange tårer, gik tomhændet væk! Bruden og brudgommen virkede undertiden ligeglade. Registratoren spillede en standard tale, hvor hun også fik forkludret. Og gæsterne syntes at kede sig.

Utroligt: ​​Faktisk, efter ordet ja, får følelserne frie tøjler – Stefan og Anna-Carina foretrækkede at udføre deres sang “Die Liebe trägt uns himmelhoch” for at markedsføre det nye album!

Klart, at der straks kom hagl: Schlager-kollega Andrea Berg spottede og henviste til Stefanus tredje ægteskab: “Øvelse skaber mestre!” Og på Internettet blev skrevet: “Det var den mindst romantiske ting, jeg nogensinde har oplevet”, “Næsten lige så intimt som en offentlig koloskopi” eller simpelthen: “Falsk bryllup”.

Om følelserne er ægte eller ikke – en ting er klart: Med hvert offentligt kys fra Stefan og hans Anna-Carina ringer kasseapparatet. Denne kærlighed er det værd!

Kilde: Schlager.de

Helene Fischer: Er dette hendes undergang nu?

Foto: MDR/ARD/JürgensTV/Dominik Beckmann
Foto: MDR/ARD/JürgensTV/Dominik Beckmann

Det er ikke noget nyt at schlager dronningen Helene Fischer tager en pause. Den sidste besked blev sendt på hjemmesiden og på Facebook den 13. marts og på Instagram i juni 2019. Siden da har der været totalt stille. Allerede i april skabte dette blandede følelser blandt hendes fans.

Nogle var meget bekymrede for Helene, andre benyttede lejligheden til at lade deres vrede løbe frit og skrev grimme kommentarer til Helens sociale medieprofiler Og selvom vi allerede har fundet ud af og kunne forsikre dem om, at der stadig planlægges et nyt album, vil det stadig være mere tvivlsomt på deres konti.

Det er faktisk et pænt tegn på, at Helene Fischer mangler fra sine fans. Dette viser, hvor meget de virkelig elsker Helene, og at de selvfølgelig håber, at hun snart vender tilbage til scenen med sin sædvanlige energi og magi.

På Helene’s Instagram-profil vil du derfor mest finde gode ønsker og forespørgsler. Desværre kryber der et ekstremt tvivlsomt fænomen sig ind nu. Nogle af brugerne slukker dampen! De skælder Helene ud for blasfemi og endda fornærmer hende delvist.

Og ikke kun det! De prøver endda at lokke Helene og hendes profilbesøgende til deres lyssky konti. Fra utrolige konkurrencer, tvivlsomme kreditannoncer til umoralske tilbud er alt inkluderet.

Det er såkaldte “bots”, dvs. automatiserede konti, der efterlader kommentarer, der skal føre fans væk. De er også kendt for at kunne sprede falske nyheder.

Ikke gode nyheder for Helene. Vi håber derfor meget, at Helenes sociale medieteam snart vil bemærke dette og blokere de tvivlsomme bots, for Helene tager ikke selv hånd om sine konti.

Kilde: Schlager.de

TV-Tip d. 3. juli – 5. juli 2020

Billede: MDR/fmp/Evelyn Sander
Foto: MDR/fmp/Evelyn Sander

Fredag 3 juli

Billede: MDR/fmp/Evelyn Sander
Billede: MDR/fmp/Evelyn Sander

MDR kl. 20.15: Schlager des monats

MDR-Fernsehen præsenterer udelukkende de månedlige nationale schlager hitlister. Bernhard Brink viser de 50 største schlager-albumhitlister og fortæller det nyeste fra hitverdenen. Det er selvfølgelig også et fast sted for nye og nye lanceringer.

Lørdag 4 juli

Foto: MDR/Andreas Lander

MDR kl 20.15: Die Schlager des Sommers

Det var højdepunktet i sommeren 2019 Die Schlager des Sommers med Florian Silbereisen. Endnu en gang hilste showmasteren de bedste stjerner af den tyske schlager velkommen på Klaffenbach-slottet i nærheden af ​​Chemnitz og fejrede årets Schlager Open Air Show med dem og tusinder af fans. Med var stjerner som Maite Kelly Ben Zucker KLUBBB3 Thomas Anders Ute Freudenberg Alvaro Soler Oli. P Stefanie Hertel Semino Rossi Ross Antony Eloy de Jong Oonagh Juergen Drews DJ Herzbeat feat. Sarah Lombardi Bernhard Brink Draufgaenger Amigos Olaf Maximilian Arland Kathy Kelly Uta Bresan og mange flere.

Søndag 5 juli

Foto: SWR/Andreas Braun

ARD kl 10.03: Immer wieder sonntags

Også i den 16. sæson af “Immer wieder sonntags” præsenterer Stefan Mross underholdningsprogrammet med humor og masser af musik. Stjerner fra Schlager folkemusik og komedie vil igen være i fokus.

Foto: ZDF / Sascha Baumann

ZDF kl.11.50: ZDF-Fernsehgarten

Andrea Kiewel præsenterer musik og gæster live fra tv-stationen Mainz. Tilbage til 90’erne. “Fernsehgarten” minder og fejrer alt, hvad der var hip og cool i dette årti, dominerede hitlisterne og fik overskrifter. Gæster: Bell, Book & Candle, Fools Garden, Oli.P, Natascha Wright (Ex La Bouche), Alex Christensen & The Berlin Orchestra, Fun Factory, LayZee aka Mr. President, Supa Richie, X-Perience, 90twoDegrees, Marusha, Jasmin Wagner.
Foto: BR/Constantin Entertainment GmbH/Pio Porciello

BR kl. 20.15: Musik in den Bergen

Sonja Weissensteiner er ude og rundt i Karwendel-bjergene. I Mittenwald i Karwendel fortalte byguiden Regine Ronge om luftmaleri og violinfremstilling. På østrigsk side lærte et filmteam om betydningen af ​​tyrolsk stenolie

 

Gitte Haenning: Tillykke med dit livlige, musikalske liv.

Foto: agentur-charis.de
Foto: agentur-charis.de

Fra barnestjerne til vellykket dansk eksport – sådan kunne man kort beskrive Gitte Haennings livshistorie. Sangerinden, der blev berømt i Tyskland med hittet “Ich will ‘nen Cowboy als Mann” og optrådte sammen med Rex Gildo i lang tid.

Gitte Haenning blev født i Århus, i 1946. Hun var allerede på scenen som barn og blev en populær børnestjerne i hele Skandinavien i 1950’erne. Producent Nils Nobach blev opmærksom på hende og sørgede for en pladeaftale med Electrola. I 1964 blev hun en stjerne med hittet “Ich will ‘nen Cowboy als Mann” – sangen nåede nummer 1 på hitlisten.

Gitte Haenning: hendes karriere

Med Rex Gildo blev de en populær duo fra 1960’erne. Hits som “Vom Stadtpark die Laternen” eller “Zwei auf einer Bank” var de store succeser for de to.

Men hun fortsatte også med at arbejde som soloartist og udgav singler, der var meget succesrige, herunder “So schön kann doch kein Mann sein” og “Ich hab die Liebe verspielt in Monte Carlo”.

I 1980’erne forsøgte hun at skifte image: væk fra schlager mod alvorlig pop. Kritikerne var begejstrede og hun modtog endda en guldplade for hendes album “Berührungen”.

Ud over schlager og pop elsker hun især jazz. Hun optrådte igen og igen med sit succesrige “In-Jazz” -program. Hun påtog sig et andet projekt med Wencke Myhre og Siw Malmkvist.

Ved udgangen af ​​2007 havde de tre sangere optrådt over 500 gange i Tyskland, Østrig og Schweiz med programmet “Gitte, Wencke, Siw – Die Show”.

Det triste år 2012

2012 var et skæbnesvangert år for den sympatiske dansker: I april døde hendes fire år ældre søster Jette af kræft. Efter Jettes død i en alder af 69 år sluttede Gitte Hænning sit engagement i RTL-showet “Let’s Dance”. “Min familie har brug for mig nu, og jeg har brug for tid til at tackle denne store smerte.” Hun trak sig tilbage fra offentligheden og behandlede sin sorg.

Et år senere kom Gitte Haenning tilbage: ”Du kan ikke vide, om du stadig lever i morgen – det er sådan jeg lever. Det gør livet meget værdifuldt, ”sagde hun dengang til Bunte.de.

Fra maj 2014 til januar 2015 var Gitte igen på teaterscenen: I Stuttgart spillede hun to-personers stykket “Love Letters”, før hun optrådte for første gang i marts 2015 med sit eget program “All by myself”.

I 2016 flyttede hun til Lübeck, men forblev loyal overfor teatret. Der spillede hun rollen som Norma Desmond i Andrew Lloyd Webbers musical “Sunset Boulevard”.

På koncertaftenerne præsenterer Gitte stadig imponerende en række af sine specielle yndlingssange, sangene fra sine venner og helte (indtil coronakrisen).

Med en kraftfuld og enormt alsidig stemme fører Gitte Hænning sit publikum gennem sit livlige, musikalske liv.

Kilde: Schlagerplanet,de

Florian Silbereisen: Pinlig fiasko foran kørende kameraer

Foto: ZDF / Ralph Orlowski
Foto: ZDF / Ralph Orlowski

Alt for kvoten! De skammelige handlinger omkring Florian Silbereisen ved “ZDF -Fernsehgarten” kan ikke forklares af andet. Et pinligt højdepunkt: Floris “spontane” dyk foran kameraet. Hvilken nedsmeltning!

”Jeg er nu erstatningschef for vores Kiwi,” sagde Flori i starten af ​​showet. En geni-streg af tv-stationen, fordi kvoterne skyder i vejret. Med 2,3 millioner seere præsterede “ZDF -Fernsehgarten” bedre end nogensinde i denne sæson.

Flori ankommer. Og Flori er nødt til at lide. I slutningen af ​​showet tog han pludselig skoene af og sprang i poolen. ”Jeg har arbejdet længe nu. Jeg skal bade nu, ”meddelte han tidligere. Én ting er klar: der sker noget spontant på ZDF.

Denne pinlige handling var bestemt aftalt eller anmodet, og Flori – meget professionel – lavede bare et godt ansigt til det pinlige stunt.

Foto: ZDF / Ralph Orlowski.

Helene-Fischer-Double Vivien Gold, der havde sin tv-debut med Flori i showet, var heller ok. Temmelig grim handling, i betragtning af at Flori blev efterladt af Helene for halvandet år siden. Nej, det fortjente han ikke.

Kilde: Schlager.de

Kerstin Ott: Var hun ikke god nok til ham?

Foto: Semmel.de / NONA
Foto: Semmel.de / NONA

I årevis har hun været et af de store navne i schlagerverdenen: Kerstin Ott! Hendes fans elsker ikke kun hendes karakteristiske stemme, som er blevet hendes varemærke, men også hendes naturlighed og afslappede måde. I modsætning til hendes kolleger, der fascinerer med glitter-outfits og store dansekoreografier, overbeviser Kerstin udelukkende med sin sang og i super-komfortable outfits. Desværre var det kun en meget speciel herre fra showbranchen, der ikke kunne overbevise hende.

I et interview med magasinet “Stern” talte Kerstin om et emne, der stadig berører hende den dag i dag: I et stykke tid ville hun forsøge at blive som alle andre i schlager verden. Men nu afslører Ott, at “direktøren for et stort schlagershow ikke ønskede at invitere hende i lang tid, fordi der skete for lidt under hendes forestillinger”. Pladeselskabet anbefalede endda en træner til at øve scenekoreografi med hende.

Kerstin Ott kan ikke ændres

Men det var slet ikke Kerstins smag. Så hun “takkede høfligt nej efter to timer og sendte ham hjem”. I 2019 deltog hun i tv-showet “Let’s Dance”. Hun ville prøve igen, måske løsne lidt og lære et par dansetræk. Men at blive bedømt af alle i offentligheden forårsagede mere ubehag for hende. ”Det ramte mig følelsesmæssigt,” fortalte Ott til ”Stern”. En Kerstin Ott skal ikke ændres! Hendes fans elsker hende, som hun er!

Kilde: Schlager.de

Foto guide ved koncerter som publikum

Foto: freepik.com/rawpixel-com
Foto: freepik.com/rawpixel-com

FOTO-ETIKETTE TIL FANS – Det er ikke lige nemt at tage billeder til koncerter, når du selv er blandt fansen. Ikke desto mindre kan der tages spændende fotos og videoer. Uanset om det er ved Andreas Gabalier, Vanessa Mai eller Helene Fischer:

De, der deltager i koncerter og lignende begivenheder af deres schlager stjerner, ønsker naturligvis at gå hjem ikke kun med smukke minder i deres hoveder og hjerter, men også så meget billed- og videomateriale som muligt for at kunne nyde øjeblikket igen og igen.

Dette virker dog ikke så let – for hvor pressefotograferne bringer omfattende, meget professionelt kameraudstyr til disse koncerter og naturligvis får de bedste sæder, er normale fans nødt til at klare sig om mindre.

Imidlertid kan der stadig produceres mange værdifulde, visuelt flotte minder – hvis du gør det rigtigt. Følgende artikel indeholder de vigtigste tip.

1. Det rette kamera og IKKE mobiltelefonen

For de fleste er smartphonen det eneste kamera, de bruger. Men så gode som deres linser og systemer nu er i dag, er de ofte ikke stærke nok til det særlige miljø i en koncert.

Årsagen: Mobiltelefon Kameraer har normalt en meget lille billedsensor. Jo mindre dens område er, jo mindre plads er der, så lys kan ramme gennem linserne. Da der ofte er stærke lys / mørke forskelle mellem scenen og salen og for det meste forskellige lysfarver, resulterer dette ofte i meget grove kornede, mørke fotos.

Derudover reagerer autofokus ofte lidt trægt under sådanne forhold, hvilket fører til slørede billeder og muligvis uoprettelige øjeblikke, indtil enheden endelig udløser. Ydelsen for stjernebilleder og Co. med den brede masse mobiltelefoner er ganske lav her. Der er naturligvis undtagelser fra denne regel: For der er individuelle smartphone-modeller hvor der er blevet fokuseret på kameraets udstyr.

Tips og tricks

Derfor skal det også understreges, at der ikke er nogen garanti for, at fotografierne er perfekte med smartphonen. Kun muligheden for fejl kan reduceres:

    1. Sørg for at gøre dig bekendt med alle funktioner inden koncerten og tage masser af testbilleder.
    2. Tør linsen regelmæssigt af med en glasrenseklud – det er ofte varmt i koncertsale med høj luftfugtighed.
    3. Indstil den højeste billedopløsning.
    4. Aktivér burst-tilstand. Hvis det ene billede ikke fungerer, er det måske det næste.
    5. Brug mobiltelefonens kamera funktion direkte, dvs. gå ikke via (messenger) apps. Billederne kan sendes senere.

Også vigtigt: Alle andre apps skal være lukket. Selv i hviletilstand bruger de en vis computerkraft, hvilket kan være skadeligt for billedkvaliteten.

Hvad et godt koncert kamera skal være i stand til at gøre

Gode ​​mobiltelefonbilleder kan også tages ved hjælp af en god smartphone – især hvis lysforholdene er gode. Et rigtigt kamera er imidlertid altid bedre. Det behøver ikke at være et meget dyrt kamera, men det skal have nogle funktioner:

  1. Spejlløs: Spejlreflekskameraer er normalt ret store og voluminøse i mængden.
  2. Udstyret med fastmonteret linse, er bedst med manuelt justerbare linser: Hvis du vil bruge lidt mere, kan du endda vælge udskiftelige linser – men disse har deres egne ulemper ved koncerter og tillades mange gange ikke at tages med ind, og tages i indgangen, hvor man kan få det udleveret igen efter koncerten.
  3. Forudsat særlig hurtig autofokus: På koncerter er tusindedels sekund vigtigt.
  4. En vipbar skærm er ideel: Kameraet skal normalt holdes oppe over en, så kan den optiske søger ikke bruges, men en skærm med live visning gør det.
  5. Der er en næsten uhåndterbar række modeller på markedet, der starter på omkring 1200.- og opefter.

De, der deltager oftere ved deres stjerner, skal ikke se for meget på pengene. Normalt er der mere ydelse for flere penge.

2. UNDGÅ Blitz

Med hver tv-udsendelse af koncerter er det indlysende: Publikum blitzer igen og igen, undertiden tusind gange i løbet af en enkelt sang. Desværre kan blinkene gøre lidt mere end at skabe en visuel stemning. De er kontraproduktive ved en koncert for de fotos, der er taget.

Dette skyldes, at den integrerede blitz, hvad enten det er på smartphones eller “rigtige” kameraer, kun belyser det umiddelbare område foran objektivet. De aktiveres i automatisk tilstand via lysmåleren, der også kun fungerer i tæt område, fordi det er mørkt ved publikum. Dette har en direkte indflydelse på kamerachippen, som kun justerer lysstyrken til det nære område. I tilfældet er der intet at se fra scenen.

(Det er forbudt for pressefotografer at bruge blitz .red)

Tips og Tricks

Det vigtigste trick er derfor: Sluk altid for flash funktionen. Dette aktiverer normalt den såkaldte ISO-automat, hvilket øger chippens følsomhed over for reducerede mængder lys. Følgende gælder derefter også for et ægte kamera:

  1. Blenden åben mest muligt, så alt lys rammer chippen.
  2. Leg gerne med eksponeringstiden: Så kort som nødvendigt for at fotografiet skal være i fokus, så længe det er nødvendigt for lysstyrken at være korrekt.

Dette holder publikum mørke, kun scenen og stjernen – begge lyst oplyste – er fanget på billedet.

3. Optisk og Digital zoom

Det er den eneste mulighed for mobiltelefon kameraer, i det mindste integreret i mange billige kompakte kameraer: Den digitale zoom. Dog bør det aldrig bruges, højst i de laveste zoomniveauer i en nødsituation. Årsagen: Billedet forstørres kun digitalt og ikke optisk. Selvom det ser større ud, gør det det også meget grovere, og kvaliteten lider enormt som et resultat deraf. På almindeligt sprog: Zoomning bør kun finde sted, når objektivet linsen bevæger sig, dvs. en optisk zoom udføres.

Tips og Tricks

  1. Mobiltelefonfotografer bør prøve at komme så tæt på scenen og stjernen, at begge vises store på skærmen, selv uden zoom.
  2. Kameraejere skal huske, at mere optisk zoom reducerer forekomsten af ​​lys på chippen – og følgelig er billedet noget grovere på grund af en højere ISO-værdi. Zoomfaktoren skal ikke bruges for meget.
  3. Kompakte kameraejere, der kan begge dele, skal holde øje med skærmen. Den optiske zoom erstattes ofte med en digital zoom i dens øverste ende. Kan kun genkendes af en controller på displayet.

For øvrig prøver de, der er kloge, at finde et layout af hallen på internettet før koncerten. Det kan bruges til at estimere, hvor den bedste plads er.

Fra det rigtige sted – et baghoved er ikke et motiv

Uanset hvilket kamera, kan de alle automatisk fokusere på alt, hvad der vises på skærmen i dag. Imidlertid gør automatikken ikke altid, som ejeren ønsker, især når det drejer sig om hastighed.

Når du har zoomet ind, skal du ideelt sigte mod et immobil sceneobjekt tæt på kunstneren (f.eks. En højttaler) og fokusere kameraet på det med et tryk på fingeren eller halvt trykke på udløserknappen. Så betyder det ikke noget, hvis stjernen bevæger sig meget, så autofokus ikke kan følge.

4. Den korrekte kameravinkel

Mange ønsker også at være meget tæt på deres stjerne for fotos og er derfor tidligt på stedet, så de kan stå foran scenen. Men pressefotograferne er ofte placeret der, lige i midten. Sidearealerne forbliver frie, men fotos derfra ser sjældent godt ud på grund af den skrå vinkel.

Der er normalt bedre resultater et par meter længere tilbage, men under alle omstændigheder midt for scenen.

Tips og Tricks

Det er vigtigt at være opmærksom på, at på grund af den fastlagte seerposition, ikke alle fotos kan have et stort perspektiv – i det mindste hvis stjernen ikke står stille hele tiden.

Derfor bør det kun udløses, hvis det er på dette “Sweet Spot”, som fotografer kalder det. Dette gælder desto mere, jo tættere er din egen plads er foran scenen. Hvis du leder efter særligt spændende fotos, skal du kigge efter andre gode placeringer. Der er gange i nogle koncertsale – disse giver også gode muligheder for fotografering.

5. Gem ikke alt til opbevaring

I dag forbliver digitale fotos ofte digitale for evigt. De flyttes fra kameraet til mobiltelefoner, bærbare computere og tv-skærme, måske postet eller sendt til andre. Størstedelen af ​​optagelserne forbliver i sidste ende på noget digitalt lager.

Men til sidst er disse motiver resultatet af hårdt fanarbejde – hvis du følger alle disse tricks, vil du opdage, at det kræver en masse koncentration. Optagelserne er næsten for gode til at blive glemt på en harddisk. Det er blevet meget let at tage billederne ind i den analoge verden i dag.

Tips og Tricks

Det vigtigste trick her er: vælg specifikt. De, der ønsker at udskrive deres fotos, har nu adskillige interessante muligheder – fra klassiske billeder på fotopapir til plakater i storformat eller motivet på morgenmadskoppen. Afhængigt af hvilken indstilling der vælges, skal billedet også matche: De mest succesrige optagelser bliver en smuk hukommelse i lejligheden som et stort format. Og nærbilleder eller portrætbilleder af den foretrukne kunstner er meget velegnede til udskrivning på en kop.

Det er derfor vigtigt at se billederne i fred og ro på en stor skærm efter koncerten – og ikke kun på mobiltelefonen eller kameradisplayet. Hvad der er sløret, kan sorteres eller slettes her. Under visse omstændigheder er det kun professionel billedredigering, der kan hjælpe her. Billeder, der er for mørke, får lov til at forblive, de kan lyses senere med forskellige programmer såsom Paint.Net, det ikke-kommercielle værktøj IrfanView eller mange andre apps.

6. Portræt eller landskab?

Især mobiltelefonfotografer har ofte en tendens til at tage fotos i den naturlige, dvs. lodrette position – men dette billedformat er ikke nødvendigvis den bedste mulighed for koncertoptagelser. Scenen er normalt bredere end den er høj, og publikum er sjældent så tæt på kunstneren, at der ville være et lodret stjerneportræt.

Kravet er derfor også her: Grundlæggende at tage billeder i liggende format (og film), så længe situationen ikke dikterer andet.

Tips og Tricks

En digital funktion hjælper enormt, både på de fleste mobiltelefoner og kameraer: Netlinjer. De kan vises på displayet og gør det muligt at justere billedafsnittet med noget fast: Scenens kant, på store højttalere eller mikrofonstativer. Alt, hvad der er lodret eller vandret, kan gøres korrigerende – og til trods for de rasende fanmasser, er alle fotos lige.

Det gyldne snit

Hvis du også ønsker at rette billedet i en mere professionel retning, bruger du ikke bare guiderne til at holde det lige. Fordi der er en vigtig regel i billedteorien, det er “Det gyldne snit”.

Forenklet siger han, at et foto ser mere harmonisk ud, jo mere er dets hovedmotiv på visse punkter er i denne afdeling – i tilfælde af gitterlinjer dannes disse tilfældigt af linjernes krydsningspunkter.

Hvis du f.eks. ønsker at tage et billede af en stående kunstner, der ser til venstre, skal du placere det øverste højre kryds over ansigtet, ikke stjernen i midten af ​​billedet. Det er garanteret for at se godt ud.

7. Gode videoer fra tilskuerene

Store fotos er gode og smukke, men musikere ser meget bedre ud i bevægelige billeder og med lyd. Da næsten alle enheder, der kan håndtere digitale fotos, nu også kan optage videoer, er det absolut en god ide at optage en sang eller to ved koncerten.

Tips og Tricks

Her er nogle nyttige råd:

  1. Sørg for at kontrollere, hvor mikrofonåbningen er på enheden. Især med mobiltelefoner sker det hurtigt, at du dækker dem med dine hænder – med tilsvarende ulemper for lyden.
  2. Indstil også den højeste kvalitet her.
  3. Sørg for, at der er isat et tilstrækkeligt stort hukommelseskort – ikke kun videoer i høj opløsning kræver mange gange mere lagerplads end fotos.

Med al lyst til filmskabelse skal en tanke altid være bag i dit sind:

8. Glem aldrig fansene bag dig

Hos Bernhard Brink er det muligt for loyale fans, og Helene Fischer gør det også: De holder private koncerter i små grupper. Men hvor fans kan begynde at fotografere og filme ved sådanne lejligheder som pressen, er de i den normale koncertsal med meget mere ligesindede i et begrænset rum.

Alle har samme ret til at se og fotografere deres stjerne. Men når hundreder, tusinder af mobiltelefoner holdes foran en, er det ofte umuligt. Ud fra overvejelse bør selv den mest ambitiøse amatørfotograf ikke tage non-stop fotografering og filmoptagelse. Fans bag dig vil takke dig.

Tips og Tricks

Det er også meget let i praksis:

  1. Hold ikke mobiltelefonen / kameraet oppe permanent, men læg den væk mellem skud – dette reducerer fristelsen.
  2. Hold enheden helt op, se på displayet, fokuser og tag nogle seriefotos, og læg derefter enheden væk igen.
  3. Juster kun skærmen så lyst som absolut nødvendigt – ellers kan det medføre, at andre tilskuere bag dig, at deres ISO-kontrol bliver skør.

Og det er også en del af den “Gode Fan Opførelse” at se bag en i begyndelsen af ​​sangen -måske er nogen lige begyndt at filme deres yndlingsstykke der, som ville være grimt forstyrret af et kamera foran vedkomne.

9. Stå stille, ha rolige hænder, syng IKKE med: Tryk en gang på  udløseren

Der er ofte meget overfyldt ved koncerter, og der er også folk der svajer, danser, klapper og hopper. Så er der musikken, der også giver vibrationer, der ofte er tydelige. Alle disse er ikke gode betingelser for skarpe fotos. Selv med videoer kan det ske, at billedet vibrerer, når bassen spiller højt. I lyset af dette skal det sikres, at der ikke er nogen yderligere risiko for sløring.

Tips og Tricks

Én ting er især vigtig: Stå så stille som muligt. For at gøre dette, skal du sørge for at sprede dine fødder så vidt situationen tillader det. Yderligere:

  1. Ryst armene lidt på forhånd.
  2. Det er bedst at holde enheden kun med fingerspidserne, jo mindre vibrationer overføres til den (også en grund til, at du ikke bør tage billeder / film permanent, ellers bliver dine arme trætte).
  3. Syng ikke med. Ved optagelse vil dette sandsynligvis døve stjernesangen, og på fotos vil det producere uskarpe billeder.
  4. Udånd, mens du tager et billede: kroppen er lidt roligere imens.

Kameraejere, der har valgt en enhed med zoom i høj kvalitet, bør også på dette tidspunkt overveje, om de gerne vil gå et par rækker bagud. Der er mængden normalt mindre, måske stiger hallen endda op og muliggør et fantastisk panoramabillede med scenen bagpå og utallige fans i forgrunden.

10. I hvilke situationer du ikke skal fotofgrafere

Moderne scenebelysning er både en forbandelse og en velsignelse for at fotografere:  Velsignelse, fordi den lyser stjernen meget godt op, forbandelse, fordi den nu kan påtage sig enhver tænkelig farve og nuance.

Dette og type af ​​hallen fyldt med fans resulterer i forskellige situationer, hvor fotografering ikke er særlig nyttig – for ellers er det praktisk garanteret, at billedet eller videoen ikke fungerer.

Tips og Tricks

Frem for alt gælder følgende: Optag kun, når scenen er oplyst i normale farver. De ekstreme farver, såsom en dybrød, kan virke fantastiske for øjet, men de er en enorm udfordring for kameraet, hvilket ofte får billederne til at se for lyse, for mørke eller for grove kornede ud.

Årsagen ligger i de fysiske egenskaber ved lys: Disse farver har en anden optisk bølgelængde end normalt hvidt lys; Kameraet teknik er primært designet til sidstnævnte.

  1. Tag ikke billeder under strobelys. Risikoen er alt for stor til, at billederne udløses, når lyset er mørkt.
  2. Du må ikke fotografere / filme på meget stenede, høje stykker. Dette gælder også, hvis fansen er særlig aktive på grund af dette.

Hvis du vil prøve noget med kunstnere, der bruger en masse lysfarver, kan du aktivere den sort / hvide tilstand på dit kamera. Ikke en garanti, men nogle gange er det derfor, billedet ser særlig spektakulært ud.

Se, ikke kun tage billeder

Dette tip gælder ikke kun i lyset af fans bag dig, men frem for alt på grund af din egen oplevelse: Tag ikke billeder og film kontinuerligt. Enhver, der konstant ser på kameraskærmen, savner den faktiske live-oplevelse.

Smukke billeder og videoer er vigtige, men det er endnu vigtigere at nyde den levende musik med alle dine sanser – og kunstnere foretrækker at synge for ansigter i stedet for kameralinser.

RESUMÉ

Det er ikke let at tage billeder ved koncerter. Af denne grund er der i det mindste krævet noget forberedelse og disciplin. Derefter lander fotos dog på hukommelseskortet og senere i billedrammen, der viser stjernerne, som de fortjener det – og som du gerne vil se dem som en fan: Knivskarp og naturtro. Ikke sløret og vasket ud.

Kilde: Schlagerplanet.de

Annemarie Eilfeld: Hænger hun nu mikrofonen og neglene?

Foto: annemarie-eilfeld.de
Foto: annemarie-eilfeld.de

Når det kommer til Trash-TV (En genre af tv-talkshow med lidt pædagogisk indhold og fokus på kontrovers og konfrontation  .red), er mange kunstnere fra partyschlager-segmentet et skridt foran. Efter at Jürgen Milski blev berømt i 100 dage i “Big Brother” i 2000 og er stadig i rampelyset 20 år senere, og Willi Herren begyndte sin karriere i slutningen af ​​80’erne i ARD-aften serien “Lindenstrasse”, gæst i junglen og på “Promi-Big-Brother” og er stadig berømt i dag, det er ikke underligt, at de bliver bedt om et andet Trash-TV-format. Men hvad laver Annemarie Eilfeld i dette område?

Efter allerede etablerede underholdningsformater, der for det meste er besat af C-berømtheder, spirer der nu et par udskud. I sommeren 2020 er RTL2 nået dybt ned i posen med tricks og sender “Kampf der Realitystars” over i alt otte uger fra den 22. juli. Men hvis de vil kalde sig selv det, skal de gøre meget. Stjerner som Willi Herren, Jürgen Milski og Annemarie Eilfeld blev sendt til Thailand for dette (inden udbruddet af coronapandemien!).

I tropiske temperaturer sad stjernerne i en simpel “sala” med udsigt over havet og palmerne. Ud over den lille komfort, handler “Kampf der Realitystars” også om det indhold, der ellers kun diskuteres bag kulisserne. Men hvem spiller nu hvilken rolle, det kun kan gættes! Lad os se, hvilke spil der lander på Annemarie …

Personlig konkurs er et stort problem, især for realitystjerner! BILD afslører, at der f.eks. vil være et spil kaldet “personlig konkurs”. Stjernerne skal afsløre pikante detaljer om deres økonomi, fra det daglige lån til den månedlige husleje.

Men det er ikke alt: En “Reality Check” skal konfrontere deltagerne med den hårde mening fra tv-seerne og således bringe dem tilbage til bunden af ​​fakta.

Det hele vil blive modereret af Cathy Hummels (kone til verdensmesteren i fodbold Mats Hummels). Hun fortalte “BILD”, at optagelserne i Thailand var utroligt spændende.

Kandidaterne ville have spurgt hende og holdet meget. For sangerinde Annemarie Eilfeld var det bestemt en helt ny oplevelse. Trash-TV var aldrig en mulighed for hende, men aldrig sig aldrig … Vi er spændte for resultatet!

 

Vis dette opslag på Instagram

 

Et opslag delt af Kampf der Realitystars (@kampfderrealitystars) den

Kilde: Schlager.de

Roberto Blanco, Claudia Norberg & Co.: Har de overvejet dette grundigt??

Schlagerstjernerne der er involveret i følgende bidrag har sandsynligvis noget til fælles: De er i øjeblikket ikke på scenen og der kan derfor have mangel på kontanter!? Dette skulle ringe igen med en enkel og strålende forretningsidé: Videohilsener mod betaling!

En Berlin-start-up annonce med ansigterne fra Mickie Krause, Tim Toupet, Claudia Norberg eller Roberto Blanco, at for et bestemt gebyr kan du få en personlige hilsen fra stjernen på din smartphone, hvis du ønsker det.

Dette er ikke en dårlig ting, fordi ideen i sig selv er fantastisk! I USA har denne forretningsmodel været meget succesrig i årevis og skyller forskellige lommepenge ind på kunstneres konto.

Hvis vi ikke alle var i krise og selv skulle stramme livremmen ind, ville sådanne små, men fine opmærksomheder til fødselsdage, bryllupper eller fødsler bestemt være pengene værd.

I april i år kom schlagerstjernen Michael Wendler i fokus hos en stor tysk dagsavis på grund af netop denne forretningsidé.

Berlinerfirmaet “Fandreams” noterede sangeren for en vanvittig sum af 249 euro for en personlig videohilsen i serien med de “Promis”, der tilbyder denne service. Men lige så hurtigt som de annoncerede med Michael Wendler, var han allerede forsvundet fra Start-Ups hjemmeside.

På det tidspunkt fortalte Wendler-manager Markus Krampe til ‘BILD’, at projektet var blevet aflyst på grund af misforståede aftaler. Party sangerinden Mia Julia Brückner blev også fjernet fra kataloget “Fandreams” efter kun få dage.

Med Claudia Norberg og Roberto Blanco kom udskiftningen hurtigt

Ikke desto mindre ser forretningsmodellen ud til at fungere. I mellemtiden er der endda nogle copycat-apps, der tilbyder langt mindre kendte berømtheder.

“Fandreams” fortsætter sin strategi og har bragt kunstnere som Claudia Norberg og Roberto Blanco om bord. For utrolige 59 euro gør Claudia Norberg som hendes eksmand og synger. Ja, du læser det rigtigt – hun synger!

Til 99 euro er Roberto Blanco og Desiréé Nick i det højeste prissegment. Men han, Roberto, kan synge, og vi kender alle: “Ein bisschen Spaß muss sein!”

Mickie Krause har holdt fast indtil i dag!

En, der sad udenfor Shitstormen omkring forretningsmodellen, er Mickie Krause. I sig selv er han en enestående kunstner, der bragte partyschlageren til den solrige ø Mallorca og har opvarmet festfolket i Megapark ugentligt med hits som “Geh mal Bier hol’n, du wirst schon wieder hässlich eller “10 nackte Frisösen”.

Siden Mallorca-sæsonen 2020 nu officielt er kørt, har partystjernen nu endnu en grundpille til at generere penge. Krause laver stadig hilser til kun 59 euro, og det ser ud til at fungere!

En af de største party producenter er Matthias Distel. Som hans “alter ego” Ikke Hüftgold gik han sjældent glip af en skandale. Man spurgte ham også på det tidspunkt, hvad han syntes om forretningsmodellen ”berømthedshilsen mod kontanter”.

Han fortalte kritisk: ”Jeg synes ikke, at forretningsmodellen overhovedet er dårlig! Kun de tal, der komfortabelt kunne være talt med, er bare latterlige. Jeg tjener også mine penge med musik og alt omkring, men med en sådan handling mister du troværdighed som en kunstner tæt på offentligheden og fans. Vi er alle, ikke verdensstjerner, men berømtheder, der alligevel allerede er for meget betalt. Jeg inkluderer mig også i dette, fordi jeg som håndværker også ved nøjagtigt, hvor længe du faktisk skal arbejde for dine penge!” Men efterspørgslen bestemmer udbuddet. Og Distel modtager stadig anmodninger hver dag.

Selv producenterne finder ikke noget forkasteligt ved at handle med fansen! I april talte man med direktør Daniel Dreier, som forklarede: ”Tidligere har vi allerede støttet kunstnere, atleter og offentlige personer om markedsføringsemner. Baseret på disse aktiviteter og oplevelsen af, at der er et krav på de sociale kanaler for hver stjerne til lykke og alle slags budskaber, grundlagde vi Fandreams.de.

Det er ikke, at ideen er dårlig, men er den god for stjernerne? I sidste ende skal alle bestemme selv!

Kilde: Schlager.de