“Schlagerstrandparty” med Florian Silbereisen – kritik m.m.!

Florian Silbereisen præsenterede i lørdags “Schlagerstrandparty 2022” live på ARD. Endelig kunne vi se frem til en stor fest med (næsten) alle de store stjerner i tysk schlagermusik. Vi kan allerede på forhånd sige, at liveshowet har levet op til forventningerne. Florian Silbereisen glædede publikum med store hits, masser af sjove og følelsesladede øjeblikke. “Feste” for schlagermusik sikrer jævnligt høje seertal i Tyskland og Østrig (Vi ved ikke hvordan seertallene ser ud for Danmark). Der var få overraskelser på gæstelisten til “Schlagerstrandparty”. Og alligevel var det en fantastisk blanding. Musikshowet blev bestemt godt modtaget af publikum!

Endelig var der endnu en stor fest med Florian Silbereisen den 9. juli

Vi kritiserer også ofte manglen på innovationer og den begrænsede gæsteliste ved festlighederne med Florian Silbereisen. Ved “Schlagerstrandparty” beviste dette format endnu en gang, hvorfor det er så populært blandt seerne. Tre timer handler om at hygge sig og synge med på stjernernes hits. Følelsesmæssige øjeblikke bør selvfølgelig heller ikke mangle. Det er tilladt at græde. Den aften var vi særligt rørte over slutningen af ​​Jürgen Drews’ karriere. Kongen af ​​Mallorca vil til efteråret fejre sit farvel til scenen med Florian Silbereisen. Udmeldingen var naturligvis svær for Jürgen Drews. Men som 77-årig har man for alvor optjent sin pension.

Men der var også rigtige blikfang ved “Schlagerstrandparty 2022”. Michelle havde en hot optræden med sangen “Scheißkerl”. Herunder bundne mænd på scenen. Marianne Rosenberg optrådte som en rigtig diva, og mindede om en flamingo med sin kjole. Det blev følelsesladet igen med Howard Carpendale og Eric Philippi. Sammen synger de sangen “Weiße Taube” – ​​et stærkt statement for fred og frihed i disse turbulente tider. Selvfølgelig vakte optræden af ​​stjerner som Andreas Gabalier og Beatrice Egli også entusiasme.

“Schlagerstrandparty” med Florian Silbereisen – seerne

I de sidste udgaver af festen med Florian Silbereisen svækkedes seertallene en smule. Det kan også skyldes, at corona-pandemien medførte restriktioner i organisationen og udvælgelsen af ​​gæster. Live-seere var meget få eller slet ikke tilladt. Det kan man også se, når man ser billeder af Schlagerstrandparty 2021″. Der var store huller i rækkerne. Det er bare ikke så godt at feste på afstand. Dengang var der “kun” knap fire millioner seere foran fjernsynet. Det gik meget bedre for Florian Silbereisen i år. “Schlagerstrandparty 2022” blev set af hele 4,62 millioner seere. Det gav liveshowet en markedsandel på meget gode 22,6 procent på den hårdt kæmpende lørdag aften. Her er en oversigt over vurderingerne for de seneste festen:

• 9. juli 2022: “Schlagerstrandparty 2022” – 4,62 millioner seere (markedsandel 22,6 procent)
  • 15. januar 2022 “Die schönsten Schlagerüberraschungen aller Zeiten” – 4,33 (15,9 procent)
  • 27. november 2021 “Das Adventsfest der 100.000 Lichter” – 6,29 (22,1 procent)