Schlagerchallenge med Florian Silbereisen: Bedømmelser og kritik!

Med “Schlager Challenge.2021 – Der ganz große Traum” var en stor fest med Florian Silbereisen endelig på programmet i lørdags. Faktisk forgik showet lidt anderledes denne gang. Selvfølgelig var de kendte gæster der igen, men to rigtige nye i branchen havde også chancen for at præsentere sig selv for et publikum på millioner. Publikumsbedømmelserne var gennemsnitlige. 3,69 millioner seere var der live foran fjernsynet. “Schlager Challenge” opnåede således en markedsandel på 17,2 procent.

Det var en helt særlig aften for Eric Philippi og Romy Kirsch. De to nye havde den store scene og kæmpede om sejren. Publikums stemme faldt endelig på Eric Philippi, og han var grædende glad for denne chance. Ellers modererede Florian Silbereisen også denne festival godt. Han behøver heller ikke forberede sig specielt til sine gæster. De kender hinanden fra de tidligere udgaver af die feste i ARD.

Moderate publikums bedømmelser for Schlagerchallenge

Endnu en gang kunne vurderingerne ikke komme tæt på tidligere shows. Kun 3,69 millioner seere så Schlagerchallenge med Florian Silbereisen. Det betyder, at denne feste-lørdag aften opnåede en markedsandel på 17,2 procent på ARD.

Her er tallene for de tidligere ARD-shows med Florian Silbereisen til sammenligning:

Show Dato Million seere
Schlager Challenge – der ganz große Traum 04. Sept 2021 3,69
Große Schlagerstrandparty zum Geburtstag 14. Aug 2021 3.82
Schlagercountdown – So wird’s bald wieder sein! 05. Jun 2021 4.22
Schlagerchampions – Großes Fest der Besten 27. Feb 2021 4.91
Adventsfest der 100.000 Lichter 28. Nov 2020 6.68
Silbereisen gratuliert – Großes Schlagerjubiläum 24. Okt 2020 5.63
Schlager, Stars & Sterne – Große Seeparty in Österreich 25. Jul 2020 4,31
Schlagerlovestory.2020 – Großes Wiedersehen 6. Jun 2020 5.07
Schlagerchampions – Großes Fest der Besten Jan 2020 5.56

Kilde: Schlagerfieber.de

Som man kan se, så er det Adventsfest der klart appellere til flest seere, ellers kan vi se at, interessen for Florian Shows er dalende, hvilket vi alle sammen godt ved hvorfor – Det er de samme kunstnere gang på gang. Selvfølgelig gør coronaen også sit, men tænker, folk sidder hjemme, og Florian forsøger at underholde så godt som han nu kan med de kraftige restriktioner der er !!! (…red)