Schlagerstjernen Beatrice Egli har ikke sin egen lejlighed. Det tilstod hun i et talkshow. Hun bor i øjeblikket i kufferter, ifølge schweizeren.
Schlager-solstrålen Beatrice Egli har været konstant optaget siden hun vendte tilbage fra sin australske rejse. Vinderen af Schlagerplanet-prisen som “Liebling des Jahres” udgav sit nye album “Natürlich!” i juni og har siden været på turné gennem tv-shows og stadions over der halvdelen af Europa. Hendes hjem er hos sine forældre i Pfäffikon, Schweiz. Men Beatrice Egli ejer ikke en lejlighed selv. I NDR talkshowet “Tietjen og Bommes” fortalte Beatrice Egli: “Jeg er virkelig meget sjældent hjemme, så jeg har bare ingen lejlighed. Så jeg lever ud af kufferten og derfor er der nogle flere af dem med mig. ”
Beatrice Egli har stadig et skab i Pfäffikon
For Beatrice er et liv uden et hjem ikke en byrde, men ægte frihed: “Jeg synes det er fantastisk, jeg er fri! Og jeg tror også, at besiddelse nogle gange er noget, der fastlåser dig. Og jeg ejer ikke noget lige nu, og det har jeg det meget sjovt med. (…) Alt solgt, givet væk. Mine venner er glade for det, som alle nu er på plads.”
Der burde være folk der stadig har en kuffert i Berlin, Beatrice Egli har dog et skab i Pfäffikon: “Jeg har stadig et skab hjemme hvor jeg kan skifte, så når kufferne er fyldt med snavsetøj, kan jeg hurtigt genopfylde dem.” Hun har stadig et opbevaringsrum. Skab og opbevaringsrum er dog alt, hvad hun ejer.
Hjemløse og fri
Hendes hjem vil altid være hos sin familie, ifølge Beatrice Egli, men hun ved ikke præcis, hvor hun vil bo i fremtiden. “Alt er muligt lige nu. Vil det være nord, vil det være syd? Jeg ved det ikke, “sagde Beatrice. Ostfriesland kan friste mig, men også Berlin-Kreuzberg eller Hamburg.
På SchlagerPlanet og her på Tyskschlager er vi sikker på, at Beatrice Egli med sin positive holdning helt sikkert vil finde det sted, der passer til hende, og hvor hun føler sig helt komfortabel – når hun er hjemme.
Formentlig vil alle nyforelskede kvinder helt sikkert have at Helene Fischer troede på, at hun og hendes nye ven Thomas Seitel ikke havde nogen hemmeligheder for hinanden. Men dette kan nu tvivles! For Thomas siges at have været involveret i en økonomisk sag med sin tidligere kæreste Anelia. Vidste Helene noget om det? Det virker som svindel.
Hvad er der mere om ham?
Før sin affære med Schlagerdronningen havde Thomas været sammen med fotografen Anelia i 9 år. De to var forlovede, ønskede børn, købte sammen en ejerlejlighed i Berlin. Som bladet “Bunte” rapporterede, vil Thomas nu have betalt sin andel af lejligheden – Anelia skal give ham 60 000 €.
Hvorfor han vil have pengene lige nu, er ikke oplyst. Måske vil han også give Helene “en gave han har betalt for sig selv”, mistænker “Bunte”. Det er imidlertid klart, at Seitels eks kæreste ikke bare sådan har en sum at overføre. I værste fald skal hun sælge lejligheden.
Først hans pikante nøgne fotos, så hans grådighed for luksus, nu det ubehagelige spil med eks kæreste: Hvornår kommer der mere fra Thomas igen? Drømmefyren Thomas bliver et mareridt for Helene …
Andrea Berg gør det igen. Hendes 14. Heimspiel denne weekend i Aspach er totalt udsolgt på alle dage! På fredag og lørdag foretager andre 30.000 besøgende deres pilgrimsrejse til den 53-åriges hjemsted.
For besøgende fra regionen er der nu 100 billetter på Sonnenhof i Kleinaspach. Kort til den traditionelle Berg fest om søndagen er stadig tilgængelige.
Dem der vil med, skal være hurtige!
For det 15. hjemmebillede næste år er forsalget allerede begyndt. Så hvis du vil være der, skal du skynde dig, fordi pladserne i arenaen er meget eftertragtede!
Så Andreas fans skal sætte d. 17. og 18. juli 2020 i kalenderen og sikre billetter direkte her.
Lidt over 3000 fans var samlet hernede på det gamle vandslot her i Klaffenbach ved Chemnitz. Stemningen hernede har altid været helt unik, så forventningen var igen stor. Der var lidt over 20 graders varme, men i det fjerne lurede skyerne, som kom nærmere og nærmere. Vi havde for en sikkerhedsskyld fået udleveret overtræks plastik jakker, fordi der var meldt kraftigt uvejr på vej imod os.
Kunstnere der var med denne specielle aften var: Maite Kelly, Eloy de Jong, Thomas Anders, Ross Antony,Ute Freudenberg, Stefanie Hertel, Semino Rossi, Bernhard Brink, die Amigos, die Draufgänger, Sotiria, Alvaro Soler, Ross Antony, Oonagh, Jürgen Drews, DJ Herzbeat feat. Sarah Lombardi, Jay Khan, KluBBB3, Ben Zucker, Olli P, Sonia Liebing, Ute Bresan, Maximilian Arland & Sarah Jane Scott. Desuden var der to herregrupper a la Tysk pop, som jeg slet ikke synes passer ind her i dette pogram.
En halv time før showet skulle starte, begyndte det lige så stille at regne. Pludselig stod det ned i stænger. Vanddråber så store som en lillefinger. Aldrig set noget lignende før. Jeg havde et ølkrus stående som jeg havde drukket 3/4 af, det blev fyldt op på få minutter af regnen. Vi forsøgte at holde os tørskoet, men forgæves – alt var totalt vådt.
Kameraerne måtte vi gemme inden under plastik overtrækkene, men linserne dukkede, og der kom bare vand på kamera og linser konstant. Umuligt at fotografere. Men billeder skulle der jo tages. Halvdelen af pressefolkene gik, de havde fået nok.
Men dette var ikke nok. Der kom mere. Pludselig begyndte det at tordne og lyne. Florians mikrofon faldt delvis ud pga. af regnen. Der lå kabler, og samlinger over det hele, delvis dækket af vand, og pludselig kunne teknikken ikke få det til at køre længere. Relæerne slog fra. Det tordnede og lynede uafbrudt. Når tordenen overdøver musikken, og lynene overgår scenelysene – ja, så skal det gå galt.
Produktionschefen for MDR kom pludselig frem på scenen, og forlangte at hele området herinde blev evakueret øjeblikkelig, og produktionen stoppet. Vi skulle alle gå ud i vores respektive biler , og tage folk med for at få fyldt op i bilen, for at få ly for uvejret. I 45 minutter sad vi og fulgte uvejret der var på sit højeste i 45 minutter. Det var slemt.
Det tordnede, lynede og regnede kraftigt i et væk. En time efter optog de igen produktionen. Folkene kom ind på pladsen igen. Men vi havde nok tabt 15% af fansene. De hårde kom tilbage. Florian var ude for at holde en tale for folk, og han havde i hans 30 år på scenen, aldrig oplevet noget lignende. Han var glad for at fansene var blevet. Han var helt overvældet. Stjernerne var alle blevet der. Ikke en havde meldt fra. Og flere gange i løbet af aftenen råbte Sangerne til publikum – IHR SEID DER WAHNSINN !!!
Florian bebudede at vi skulle holde fyrværkeri uanset hvad. Men vi måtte ikke fyre af efter 23.59, så det skulle gøres nu. Hvis i vil – “så laver vi hele showet som det skulle have været hvis i har lyst” – det havde vi selvfølgelig. Der blev klippet og redigeret og sunget og diskuteret indtil alt var i kassen kl. 02.00.
Aftenen bar præg af mange duetter. Florian og Oli P., kom med en rigtig øreklinger. Ute Bresan og Maximilian Arland kom med deres indslag. Ute Freudenberg, Ute, Stefanie, Maximilian & florian sang Jugendliebe.
Pietro Lombardi & Giovanni Zarella på Italiens/tysk. Thomas Anders & Florian i deres sædvanlige stil. En af højdepunkterne synes jeg var Stefanie Hertel med hendes pige Band – de var bare så fede. Sotiria sang “Moonlight Shadow”, på tysk schlager manér. Der blev også denne aften uddelt Guldplader.
Eloy de Jong fik 1xGuld Tyskland, 3XGuld Østrig. Oonagh fik 1xGuld samt endnu 1xGuld for ældre Albums. Oonaugh havde lige været i Afrika og sunget sammen med de bedste , og fået inspiration fra de Afrikanske rytmer. Hvilket også kunne fornemmes.
Et igen flot show af Florian, og hans team. Man må sige at de denne gang bestod prøven. Glæder mig til at se den endelige optagelse i fjernsynet fra MDR d. 10. August
I lørdags duellerede Carmen Nebel og Florian Silbereisen om de bedste seertal: På ZDF blev anden udgave af “Willkommen bei Carmen Nebel” sendt live fra Offenburg. På MDR genudsendte man de det toårige show “Schlager am Meer” af Florian Silbereisen og hans kammerater fra KLUBBB3.
Live-udsendelsen af Carmen Nebel nåede 3.26 millioner seere i lørdags. Dette giver en markedsandel på 13,5%. Florian Silbereisen nåede dog kun 1,18 millioner seere med genudsendelsen af hans Mallorca-show. For et regionalt tv-selskab som MDR er kvoten dog mere end tilfredsstillende.
Samtidig optog Florian Silbereisen sit show “Die Schlager des Sommers” i Klaffenbach nær Chemnitz. Det lavede allerede overskrifter lørdag aften, da der måtte evakueres midlertidigt på grund af voldsomt uvejr. Alex her fra Tyskschlager vil fortælle mere om dette i hans kommende beretning dernede fra.
Hvorfor er playlister så vigtige for kunstnere? Et sted med playlister som YouTube eller i streaming af musik ved tjenesten som Spotify, vil hurtigt få flere hundrede tusinde lyttere. Og det er hvad fremtidige schlagerkoncert arrangører, bookere, labels, tv og radio redaktører er på udkig efter. Fordi de klassiske hitlister, hvor ingen ved, hvor mange albums der sælges, er virkelig bag en top ti placering, er snart blevet forældede.
Det dårlige er, at schlagerfanen bliver mere og mere skubbet ind i baggrunden. A.I.’s såkaldte algoritmer som er “Kunstig intelligens” og computerprogrammer, bestemmer vores lytningsadfærd i fremtiden.
For eksempel, hvor mange gange har du været i kontakt med Beatrice Egli’s “Terra Australia” og diverse andre medier i løbet af de sidste par uger? På omtrent samme tid er sommertitel af Jessy & Rufus „Chillen #so schön“ blevet frigivet. Beatrice Egli er blevet placeret i flere playlister, som f.eks. “Ich find Schlager toll” på Youtube fra deres pladeselskab Universal Music. Resultatet: 1,7 millioner seere til Beatrice. Jessy & Rufus har kun 988 visninger til dato. Bag den er en lille label fra Burgliebenau.
Afspil og Springover over er den nye valuta
Tidligere var producentens følelse og hans kunstneres oplevelse om udvælgelsen af sangene og rækkefølgende på en cd afgørende, så i dag er der stadig mere software i spil. Med “Publish 2.0” bliver vores lytteradfærd hele tiden testet. Det betyder, hvor mange mennesker der lytter til kunstneren dagligt (“Daily Active Users”), hvor ofte en sang høres (“Plays”), hvor mange lyttere hopper til andre sange inden for 30 sekunder (“Skip Rates”), hvor mange gemmer sangen i en af deres personlige playlister (“Saves”), gennemsnitsafslutningsfrekvensen og den gennemsnitlige spilletid (“Average Completion Rate”). Dette afgør så succesen for en sang og om den forbliver i playlisten eller ej.
Selv i dag har computeralgoritmer ændret musikken og dens medier. Schlager blev overordnet kortere og kun tre og et halvt minut i gennemsnit, i mange tv-programmer selv kun to og et halvt minut. Og klassiske schlagere har stadig vanvittige introer, så folk danser allerede, inden teksterne starter.
Såsom “Ich war noch niemals in New York” af Udo Jürgens, “Die kleine Kneipe” af Peter Alexander, “Ich liebe das Leben” af Vicky Leandros, “Die rote Sonne von Barbados” fra flipper eller “Adios Amor” af Andy Borg. De nye hits har kun korte introer. For en sang i en playliste, skal fange i de første 30 sekunder af afspilningen, ellers springes der til et andet nummer ( “Spring Rate”). I betragtning af at tidligere producenters regel var: omkvædet i en sang skal komme efter et minut, vil vi snart høre flere og flere hits gå i gang med omkvædet allerede efter de første par sekunder. I øvrigt er det, hvad party-schlagere har lavet i lang tid.
Schlager er blevet kortere
Ohio State University musikforskere i USA har allerede fundet ud af, at den gennemsnitlige intro af et internationalt top ti hit, er faldet fra 20 til fem sekunder. Dette vil helt sikkert også være tilfældet med schlageren i den nærmeste fremtid. Derudover kender musiktjenesten Spotify langt mere præcist end klassiske koncertarrangører, hvilke fans hører hvilke sange og hvor gennem deres computeranalyse.
Forresten, for dem, der ikke tror på denne fremtid, og som Microsoft grundlægger Bill Gates forudsagde i 1993, “Internettet er bare en kortsigtet hype”:
Mike Pallasch, chef for Spotify Playlist-redaktionen bekræfter, at han i nær fremtid ønsker flere konservative genrer, og deres tendens til at blive ældre, mere vant til holde albumets lyttere i fokus. Med flere schlager-, metal-, klassiske eller jazzplaylister …
Tanja Lasch har lige udgivet sit 3 Album, her den 28. Juni 2019. Albummet hedder “Zwischen Lachen und Weinen”. Den fåes i download på alle numrene fra Cdén på Mp3, samt den fåes i tre fysiske udgaver:
1. Zwischen Lachen und Weinen – (1cd).
2. Zwischen Lachen und Weinen – Special Edition (2cd).
3. Zwischen Lachen und Weinen – Vinyl Edition.
Albummet er spækket til med dejlig musik i bedste Schlagerstil. Intet under, for Tanja har ikke sin kunnen fra fremmede. Hendes far tekst- og sangskriver Burkhard Lasch har stået for mange fantastiske sange/melodier fra det gamle DDR. Hele inspirationen til at skrive sådan et Album får Tanja af hendes omgang med mennesker, bekendte, og ikke mindst sig selv. Når hun eks. har skrevet sådan et fantastisk hit som “Der Plattenspieler”, ja så kommer det simpelthen fra hendes forældre af – hvordan det var dengang !
Fotocredit: Ronald Juschuss
Der Plattenspieler høres stort set på alle diskotekerne i Tyskland for tiden. Der kan ikke engang Helene Fischer være med. Hele Albummet oser af forskellige numre, hvor Tanja fortæller/synger om et eller andet interessant emne. Her får man virkelig historier fortalt på bedste vis. Melodierne er så livagtige, at de bare bliver hængende i ens hoveder, ikke mindst pga., det dejlige kor der er lagt på på stort set alle Albums. Her har Mitch Keller igen haft en finger med i spillet. Ser man inde på Facebook, får man straks øje på flere sange/melodier med Tanja som har fået to cifrede million kliks. Jo, Tanja er på vej frem nu, ikke mindst pga. hendes nye Manager, samt nye Pladeselskab men også på Deutsche DJ Playlist, der ligger hun nummer 1. På Hot 50, ligger hun også nummer 1 med nummeret “Der Plattenspieler”.
Fotocredit: Ronald Juschuss
På den internationale salgsliste GFK, over top 100, ligger hun nu på plads 41. Tanja og Jens Seidler er for tiden på AutogramTour rundt i Tyskland 15 steder. Her optræder Tanja med et par numre, og derefter kan man så få signeret sine Albums samt taget billeder sammen med hende. Radiostationerne står i kø, for at få et interview med hende. En vidunderlig sympatisk karismatisk sangerinde, med et stort hjerte for Schlageren. Når man møder hende, har hun altid overskud til en. Vi ønsker Tanja alt mulig held med dette fantastiske enestående Schlager Album i allerbedste klasse. Schlager når det er bedst.
Uta Bresan præsenterer “Wunderbare Schlagerland” fra værtsbyen på årets Thüringen-dag, fra Sömmerda. Med er bl.a: Ute Freudenberg, voXXclub, Bernhard Brink, Maria Voskania, Stefanie Hertel og mange flere.
Foto: Rbb.de
RBB Kl 20:15 – Die Schlagernacht 2019 in der Berliner Waldbuehne
Party-Hit til dans og de smukkeste schlager ballader. Det bedste, som den tyske Schlager har at tilbyde, vil også blive vist på Berlin Waldbühne i år. Med er bl.a: Kerstin Ott, Ben Zucker, Howard Carpendale, Beatrice Egli, Münchner Freiheit, VoXXclub, Nik P., Mickie Krause, Eloy de Jong, Ross Antony, DJ Ötzi, Sonia Liebing.
Lørdag
Foto: MDR/Jens-Ulrich Koch
MDR Kl. 20:15 – “Sommer bei uns”
MDR starter sin store sommer action “Sommer bei uns” den 29. juni 1919 – live kl 20:15 – og medbringer et actionfuld live show med mange stjerner til Waldheim. Præsenteret af Sarah von Neuburg og Lars Christian-Karde. Showet lover mange stjerner, en masse sjov og mange små historier om emnet “sommer med os” fra Waldheim og fra hele det centrale Tyskland.
Søndag
Billede: SWR/Wolfgang Breiteneicher
ARD Kl 10:03 – Immer wieder sonntags
Stefan Mross præsenterer “Immer wieder sonntags” som sædvanlig med humor og masser af musik. Gæster er bl.a: Maite Kelly, Christian Lais, Linda Hesse, Mara Kayser, Alpin KG, Kathy Kelly, Frau Wäber og mange andre.
Foto: ZDF – Sascha Baumann
ZDF Kl. 11:55 – ZDF Fernsehgarten
Med denne gang er: Aura Dione, Loona, Eloy de Jong, Oonagh, Marina Marx, Loco Escrito, Luca Hänni, Robert Redweik, Christin Stark, Marquess feat. Raykuba og mange flere.
Ship in the bottle lying on the beach. Souvenir conceptual image. Nature in paradise.
Ikke kun for søfolk
Ahoi (Musik) Matrosen! D. 25 juni var det “FN dag for søfolk” Vi hilser i anledningen af denne besynderlige fest dag ikke kun Santiano velkommen, men også feel-Good fans dem der ønsker at stå sammen på en musikalske bølge.
“FN dag for søfarende”. Lyder underligt? men sådanne er det. Den feriedag opstod på Manila i 2010, ved en konference. Den fejres årligt d. 25 juni. Hvordan kom den? Denne dato blev for flere år tilbage lanceret af FN og den internationale Maritime organisation (IMO) til minde om alle søfolkene. Formålet med denne dag er at lede folks anerkendelse og opmærksomhed på sømandens arbejde og øge bevidstheden om søtransporten.
Alle landsmænd og søsyge kunne feste med. Da den internationale søfartsdag er for jordens erhvervsdrivende. Vi tager jer med ind en musikalsk verden med rytmiske bølger. Musik Ahoi!
Musikalske sømænd
Det er klart at der ikke en bedre personificering for sømænd, end bandet Santiano. De musikalske Nordlys kommer fra Schleswig-Holstein og bevæger sig i schlager, irisk folk og folkemusik. Deres ru stemmer passer til stemning på havet, deres udseende er kendetegnet på overnævnte figur og deres sind er blød som en brise på en varm sommeraften. De synger for og med “Mit den Gezeiten” og sejler musikalsk “Bis ans Ende der Welt”. For denne titel blev Santiano hædret med flere priser, gruppen modtog Guld og Diamant priser i Tyskland og nabolandende.
“Sailing” Mand
Også Rod Steward letter anker og stikker tekster til musikalske hav. Han prøvede det på engelsk og gjorde et fantastisk stykke arbejde: Hans “Sailing” sang har siden 70érne været en klassiker og er stadig lige populær og kendt.
“Den knald røde gummibåd” klassiker
Der skal også være lidt sjov: Den knald røde gummibåd klassiker af Wencke Myhre skal nævnes på dette tidspunkt. Sangen “Er hat ein knallrotes Gummiboot” fra 70ërne og er kult – og er delvis en (hobby) sømands sang. Næsten alle kender omkvædet:
Den berusede sømand
“What shall we do whit a drunken sailor” spørger en kendt sømands sang. Sangen er en traditionel Shanty, den stammer fra et musikalsk repertoire af sømand sange. Der er forskellige versioner af “Drunken Sailor”, er blevet tolket mange gange og bliver stadig sunget. Oprindelig er sangen tilbage fra 1891 hvor den blev offentliggjort og var en dans og march melodi fra Irland.
D. 25 juni mindede vi sømænd og deres sange, der kan være smukke og svaje til.
Streaming-tjenester omlægger musikindustrien. I fremtiden vil digitale playlister på Spotify & Co bestemme artisternes succes, frem for singler og albums. Hvad der har været hip i pop og hip-hop i lang tid, er nu også på vej ind i schlagerbranchen. Vi tager et kig ind i den nye verden af musik …
Nogle helt hørbare sange af nye schlager artister har udløbsdatoen som en yoghurt. Selv om der ikke er skimmel på det, vandrer det ud i skraldespanden. Andre schlager nybegyndere, ofte kærligt og spektakulært ufaglært sangerinder og sangere, kom kun til nogle små by-festivaler for at optræde “live” og nogle har allerede ramt millionmærket på YouTube og hundredtusinder af streams i musiktjenesterne.
Nogle ganske hørbare sange af nye schlager artister tænker – “Hvordan kan det virke?” Og nu før alle “Schlagermanager” i de sociale medier kommer med anklager, spørger vi Schlagerfans: Er denne nye digitale musikverden virkelig god eller bare et dystopisk mareridt?
Streaming – redder eller ruinere det branchen?
Spotify med sine 207 millioner brugere, Apple Music, Amazon Prime og andre streamingtjenester, diskutere kunstnere, managers og fans, om disse nye platforme vil rede eller i sidste ende ødelægge musikindustrien.
Fordi musiktjenesten Spotify, der blev grundlagt i Sverige i 2006, kun betalte kunstnerne en brøkdel af royalties, blev platformen hurtigt favoritfjenden fra mange schlagerkunstnere. Men i to år har musikindustrien tjent mere med digital streaming end at sælge cd’er og vinylplader. Tendensen stiger!
Andrea Berg med “Mosaik”, Beatrice Egli med “Natürlich”, Ben Zucker med “Wer sagt das?”, Roland Kaiser med “Alles oder Dich” og for et par dage siden Eloy de Jong med “Kopf aus, Herz an … und tanz “er vellykkede album fra dette år.
Men den konservative schlagermusikindustri arbejder stadig på et gammelt mønster: Før udgivelsen af albummet, udgives en enkelt single (nu kun digitalt, ikke mere cd), muligvis en single mere, som derefter vil blive yderst fremmet på radioen, online og i tv-programmer. Så er der et remix (populære er: Stereoact eller Harris & Ford) og derefter albummet og endelig et par måneder senere en tour.
Unge mennesker lytter til singler
Dette er den bedste schlager-nostalgi og har ændret sig i pop i lang tid. Yngre mennesker lytter nu til singler. Denne ændrede lytteadfærd betyder, at flere og flere sange frigives, når de er færdige, ikke når albummet kommer ud. Playlisterne i streaming-tjenesterne har endelig erstattet cd’en, som også kun har en halveringstid på få år i schlagerbranchen.
Så vi får ikke længere Schlagerfans til at fejre afbrydelsen af Carmen Nebel-showet, men helt sikkert i fremtiden Florian Silbereisen som i stedet for medieeffektive priser som “Golden records” erstattes af prisen “Golden Playlist Awards”.
Men denne smukke nye playlist-verden af Schlagers fremtid, har også ulemper for os fans. Schlager kvantitet i stedet for kvalitet vil blomstre! Selv nu er de mange nye udgivelser, ikke kun fra Pop-Schlager højborgen NRW, har nogenlunde den samme lyd. Lige fra lyden, sammensætningsstrukturen og desværre også indholdet. Alt bliver mere udskifteligt, som Gucci-korset, der hænger om halsen af Pop-Schlager sangere …
Producenter tilpasser deres sange
I fremtiden vil schlager producenterne betale for endnu mere opmærksomhed på deres sange, der ligner dem, der allerede er i de succesrige playlister. Fordi redaktørerne af musiktjenesterne som Spotify, er opmærksomme på, at deres spillelister også er “hørbare”. Dette betyder for Schlager-fremtiden: Afspilningslisterne som “Pop-Schlager”, “Party-Schlager” eller “Schlager-Hits” vil mutere til Schlagermusik. Fordi den der lyder anderledes, har ingen chance for at komme ind i den populære playliste.
Og hvad der har betydning, kender kunstneren, i hvert fald siden indførelsen af den såkaldte “formatradio” hos de offentlige sendere.
Die Cappuccinos rejste til Danmark i går! De skal besøge København – som vi jo ved er en af de dyreste byer i Europa. De skal for eksempel til et populært foto sted: Den lille havfrue.
De har undersøgt betydningen af denne og fortæller historien. De vil også besøge et Slot og Christiania – en af de mest berømte seværdigheder i København. Hvis man tager til denne by, er man pludselig udenfor EU!
Hvorfor er det sådan, hvad er der med den danske hotdog og meget mere, det kan man se i videoen!
Die Cappuccinos besøger et EU-land hver tirsdag, sidste gang var de i Belgien.
Denne melding er en ren sensation: Andrea Berg dronningen af tysk schlager, får prominent støtte af tronarvingen til Heimspiel af Maite Kelly.
På Facebook lukker Maite katten ud af sækken: “Kære venner, mine kære veninde og kollega Andrea Berg har spurgt mig, om jeg kunne komme til hendes helt specielle Heimspiel koncert. Naturligvis! Jeg glæder mig af hele mit hjerte til det. Den 19 og 20 juli i Aspach, Mechatronik Arena“.
Hvilket fyrværkeri af god nyhed fra Maite: Seneste melding om den kommende tourne i 2020, nu er det kendt, at hun vil optræde ved Andrea Bergs Heimspiel. Vi er spændt på og ser frem til, hvad Maite mere har i tankerne før …