Andrea Berg gør det igen. Hendes 14. Heimspiel denne weekend i Aspach er totalt udsolgt på alle dage! På fredag og lørdag foretager andre 30.000 besøgende deres pilgrimsrejse til den 53-åriges hjemsted.
For besøgende fra regionen er der nu 100 billetter på Sonnenhof i Kleinaspach. Kort til den traditionelle Berg fest om søndagen er stadig tilgængelige.
Dem der vil med, skal være hurtige!
For det 15. hjemmebillede næste år er forsalget allerede begyndt. Så hvis du vil være der, skal du skynde dig, fordi pladserne i arenaen er meget eftertragtede!
Så Andreas fans skal sætte d. 17. og 18. juli 2020 i kalenderen og sikre billetter direkte her.
Lidt over 3000 fans var samlet hernede på det gamle vandslot her i Klaffenbach ved Chemnitz. Stemningen hernede har altid været helt unik, så forventningen var igen stor. Der var lidt over 20 graders varme, men i det fjerne lurede skyerne, som kom nærmere og nærmere. Vi havde for en sikkerhedsskyld fået udleveret overtræks plastik jakker, fordi der var meldt kraftigt uvejr på vej imod os.
Kunstnere der var med denne specielle aften var: Maite Kelly, Eloy de Jong, Thomas Anders, Ross Antony,Ute Freudenberg, Stefanie Hertel, Semino Rossi, Bernhard Brink, die Amigos, die Draufgänger, Sotiria, Alvaro Soler, Ross Antony, Oonagh, Jürgen Drews, DJ Herzbeat feat. Sarah Lombardi, Jay Khan, KluBBB3, Ben Zucker, Olli P, Sonia Liebing, Ute Bresan, Maximilian Arland & Sarah Jane Scott. Desuden var der to herregrupper a la Tysk pop, som jeg slet ikke synes passer ind her i dette pogram.
En halv time før showet skulle starte, begyndte det lige så stille at regne. Pludselig stod det ned i stænger. Vanddråber så store som en lillefinger. Aldrig set noget lignende før. Jeg havde et ølkrus stående som jeg havde drukket 3/4 af, det blev fyldt op på få minutter af regnen. Vi forsøgte at holde os tørskoet, men forgæves – alt var totalt vådt.
Kameraerne måtte vi gemme inden under plastik overtrækkene, men linserne dukkede, og der kom bare vand på kamera og linser konstant. Umuligt at fotografere. Men billeder skulle der jo tages. Halvdelen af pressefolkene gik, de havde fået nok.
Men dette var ikke nok. Der kom mere. Pludselig begyndte det at tordne og lyne. Florians mikrofon faldt delvis ud pga. af regnen. Der lå kabler, og samlinger over det hele, delvis dækket af vand, og pludselig kunne teknikken ikke få det til at køre længere. Relæerne slog fra. Det tordnede og lynede uafbrudt. Når tordenen overdøver musikken, og lynene overgår scenelysene – ja, så skal det gå galt.
Produktionschefen for MDR kom pludselig frem på scenen, og forlangte at hele området herinde blev evakueret øjeblikkelig, og produktionen stoppet. Vi skulle alle gå ud i vores respektive biler , og tage folk med for at få fyldt op i bilen, for at få ly for uvejret. I 45 minutter sad vi og fulgte uvejret der var på sit højeste i 45 minutter. Det var slemt.
Det tordnede, lynede og regnede kraftigt i et væk. En time efter optog de igen produktionen. Folkene kom ind på pladsen igen. Men vi havde nok tabt 15% af fansene. De hårde kom tilbage. Florian var ude for at holde en tale for folk, og han havde i hans 30 år på scenen, aldrig oplevet noget lignende. Han var glad for at fansene var blevet. Han var helt overvældet. Stjernerne var alle blevet der. Ikke en havde meldt fra. Og flere gange i løbet af aftenen råbte Sangerne til publikum – IHR SEID DER WAHNSINN !!!
Florian bebudede at vi skulle holde fyrværkeri uanset hvad. Men vi måtte ikke fyre af efter 23.59, så det skulle gøres nu. Hvis i vil – “så laver vi hele showet som det skulle have været hvis i har lyst” – det havde vi selvfølgelig. Der blev klippet og redigeret og sunget og diskuteret indtil alt var i kassen kl. 02.00.
Aftenen bar præg af mange duetter. Florian og Oli P., kom med en rigtig øreklinger. Ute Bresan og Maximilian Arland kom med deres indslag. Ute Freudenberg, Ute, Stefanie, Maximilian & florian sang Jugendliebe.
Pietro Lombardi & Giovanni Zarella på Italiens/tysk. Thomas Anders & Florian i deres sædvanlige stil. En af højdepunkterne synes jeg var Stefanie Hertel med hendes pige Band – de var bare så fede. Sotiria sang “Moonlight Shadow”, på tysk schlager manér. Der blev også denne aften uddelt Guldplader.
Eloy de Jong fik 1xGuld Tyskland, 3XGuld Østrig. Oonagh fik 1xGuld samt endnu 1xGuld for ældre Albums. Oonaugh havde lige været i Afrika og sunget sammen med de bedste , og fået inspiration fra de Afrikanske rytmer. Hvilket også kunne fornemmes.
Et igen flot show af Florian, og hans team. Man må sige at de denne gang bestod prøven. Glæder mig til at se den endelige optagelse i fjernsynet fra MDR d. 10. August
I lørdags duellerede Carmen Nebel og Florian Silbereisen om de bedste seertal: På ZDF blev anden udgave af “Willkommen bei Carmen Nebel” sendt live fra Offenburg. På MDR genudsendte man de det toårige show “Schlager am Meer” af Florian Silbereisen og hans kammerater fra KLUBBB3.
Live-udsendelsen af Carmen Nebel nåede 3.26 millioner seere i lørdags. Dette giver en markedsandel på 13,5%. Florian Silbereisen nåede dog kun 1,18 millioner seere med genudsendelsen af hans Mallorca-show. For et regionalt tv-selskab som MDR er kvoten dog mere end tilfredsstillende.
Samtidig optog Florian Silbereisen sit show “Die Schlager des Sommers” i Klaffenbach nær Chemnitz. Det lavede allerede overskrifter lørdag aften, da der måtte evakueres midlertidigt på grund af voldsomt uvejr. Alex her fra Tyskschlager vil fortælle mere om dette i hans kommende beretning dernede fra.
Hvorfor er playlister så vigtige for kunstnere? Et sted med playlister som YouTube eller i streaming af musik ved tjenesten som Spotify, vil hurtigt få flere hundrede tusinde lyttere. Og det er hvad fremtidige schlagerkoncert arrangører, bookere, labels, tv og radio redaktører er på udkig efter. Fordi de klassiske hitlister, hvor ingen ved, hvor mange albums der sælges, er virkelig bag en top ti placering, er snart blevet forældede.
Det dårlige er, at schlagerfanen bliver mere og mere skubbet ind i baggrunden. A.I.’s såkaldte algoritmer som er “Kunstig intelligens” og computerprogrammer, bestemmer vores lytningsadfærd i fremtiden.
For eksempel, hvor mange gange har du været i kontakt med Beatrice Egli’s “Terra Australia” og diverse andre medier i løbet af de sidste par uger? På omtrent samme tid er sommertitel af Jessy & Rufus „Chillen #so schön“ blevet frigivet. Beatrice Egli er blevet placeret i flere playlister, som f.eks. “Ich find Schlager toll” på Youtube fra deres pladeselskab Universal Music. Resultatet: 1,7 millioner seere til Beatrice. Jessy & Rufus har kun 988 visninger til dato. Bag den er en lille label fra Burgliebenau.
Afspil og Springover over er den nye valuta
Tidligere var producentens følelse og hans kunstneres oplevelse om udvælgelsen af sangene og rækkefølgende på en cd afgørende, så i dag er der stadig mere software i spil. Med “Publish 2.0” bliver vores lytteradfærd hele tiden testet. Det betyder, hvor mange mennesker der lytter til kunstneren dagligt (“Daily Active Users”), hvor ofte en sang høres (“Plays”), hvor mange lyttere hopper til andre sange inden for 30 sekunder (“Skip Rates”), hvor mange gemmer sangen i en af deres personlige playlister (“Saves”), gennemsnitsafslutningsfrekvensen og den gennemsnitlige spilletid (“Average Completion Rate”). Dette afgør så succesen for en sang og om den forbliver i playlisten eller ej.
Selv i dag har computeralgoritmer ændret musikken og dens medier. Schlager blev overordnet kortere og kun tre og et halvt minut i gennemsnit, i mange tv-programmer selv kun to og et halvt minut. Og klassiske schlagere har stadig vanvittige introer, så folk danser allerede, inden teksterne starter.
Såsom “Ich war noch niemals in New York” af Udo Jürgens, “Die kleine Kneipe” af Peter Alexander, “Ich liebe das Leben” af Vicky Leandros, “Die rote Sonne von Barbados” fra flipper eller “Adios Amor” af Andy Borg. De nye hits har kun korte introer. For en sang i en playliste, skal fange i de første 30 sekunder af afspilningen, ellers springes der til et andet nummer ( “Spring Rate”). I betragtning af at tidligere producenters regel var: omkvædet i en sang skal komme efter et minut, vil vi snart høre flere og flere hits gå i gang med omkvædet allerede efter de første par sekunder. I øvrigt er det, hvad party-schlagere har lavet i lang tid.
Schlager er blevet kortere
Ohio State University musikforskere i USA har allerede fundet ud af, at den gennemsnitlige intro af et internationalt top ti hit, er faldet fra 20 til fem sekunder. Dette vil helt sikkert også være tilfældet med schlageren i den nærmeste fremtid. Derudover kender musiktjenesten Spotify langt mere præcist end klassiske koncertarrangører, hvilke fans hører hvilke sange og hvor gennem deres computeranalyse.
Forresten, for dem, der ikke tror på denne fremtid, og som Microsoft grundlægger Bill Gates forudsagde i 1993, “Internettet er bare en kortsigtet hype”:
Mike Pallasch, chef for Spotify Playlist-redaktionen bekræfter, at han i nær fremtid ønsker flere konservative genrer, og deres tendens til at blive ældre, mere vant til holde albumets lyttere i fokus. Med flere schlager-, metal-, klassiske eller jazzplaylister …
Tanja Lasch har lige udgivet sit 3 Album, her den 28. Juni 2019. Albummet hedder “Zwischen Lachen und Weinen”. Den fåes i download på alle numrene fra Cdén på Mp3, samt den fåes i tre fysiske udgaver:
1. Zwischen Lachen und Weinen – (1cd).
2. Zwischen Lachen und Weinen – Special Edition (2cd).
3. Zwischen Lachen und Weinen – Vinyl Edition.
Albummet er spækket til med dejlig musik i bedste Schlagerstil. Intet under, for Tanja har ikke sin kunnen fra fremmede. Hendes far tekst- og sangskriver Burkhard Lasch har stået for mange fantastiske sange/melodier fra det gamle DDR. Hele inspirationen til at skrive sådan et Album får Tanja af hendes omgang med mennesker, bekendte, og ikke mindst sig selv. Når hun eks. har skrevet sådan et fantastisk hit som “Der Plattenspieler”, ja så kommer det simpelthen fra hendes forældre af – hvordan det var dengang !
Fotocredit: Ronald Juschuss
Der Plattenspieler høres stort set på alle diskotekerne i Tyskland for tiden. Der kan ikke engang Helene Fischer være med. Hele Albummet oser af forskellige numre, hvor Tanja fortæller/synger om et eller andet interessant emne. Her får man virkelig historier fortalt på bedste vis. Melodierne er så livagtige, at de bare bliver hængende i ens hoveder, ikke mindst pga., det dejlige kor der er lagt på på stort set alle Albums. Her har Mitch Keller igen haft en finger med i spillet. Ser man inde på Facebook, får man straks øje på flere sange/melodier med Tanja som har fået to cifrede million kliks. Jo, Tanja er på vej frem nu, ikke mindst pga. hendes nye Manager, samt nye Pladeselskab men også på Deutsche DJ Playlist, der ligger hun nummer 1. På Hot 50, ligger hun også nummer 1 med nummeret “Der Plattenspieler”.
Fotocredit: Ronald Juschuss
På den internationale salgsliste GFK, over top 100, ligger hun nu på plads 41. Tanja og Jens Seidler er for tiden på AutogramTour rundt i Tyskland 15 steder. Her optræder Tanja med et par numre, og derefter kan man så få signeret sine Albums samt taget billeder sammen med hende. Radiostationerne står i kø, for at få et interview med hende. En vidunderlig sympatisk karismatisk sangerinde, med et stort hjerte for Schlageren. Når man møder hende, har hun altid overskud til en. Vi ønsker Tanja alt mulig held med dette fantastiske enestående Schlager Album i allerbedste klasse. Schlager når det er bedst.
Uta Bresan præsenterer “Wunderbare Schlagerland” fra værtsbyen på årets Thüringen-dag, fra Sömmerda. Med er bl.a: Ute Freudenberg, voXXclub, Bernhard Brink, Maria Voskania, Stefanie Hertel og mange flere.
Foto: Rbb.de
RBB Kl 20:15 – Die Schlagernacht 2019 in der Berliner Waldbuehne
Party-Hit til dans og de smukkeste schlager ballader. Det bedste, som den tyske Schlager har at tilbyde, vil også blive vist på Berlin Waldbühne i år. Med er bl.a: Kerstin Ott, Ben Zucker, Howard Carpendale, Beatrice Egli, Münchner Freiheit, VoXXclub, Nik P., Mickie Krause, Eloy de Jong, Ross Antony, DJ Ötzi, Sonia Liebing.
Lørdag
Foto: MDR/Jens-Ulrich Koch
MDR Kl. 20:15 – “Sommer bei uns”
MDR starter sin store sommer action “Sommer bei uns” den 29. juni 1919 – live kl 20:15 – og medbringer et actionfuld live show med mange stjerner til Waldheim. Præsenteret af Sarah von Neuburg og Lars Christian-Karde. Showet lover mange stjerner, en masse sjov og mange små historier om emnet “sommer med os” fra Waldheim og fra hele det centrale Tyskland.
Søndag
Billede: SWR/Wolfgang Breiteneicher
ARD Kl 10:03 – Immer wieder sonntags
Stefan Mross præsenterer “Immer wieder sonntags” som sædvanlig med humor og masser af musik. Gæster er bl.a: Maite Kelly, Christian Lais, Linda Hesse, Mara Kayser, Alpin KG, Kathy Kelly, Frau Wäber og mange andre.
Foto: ZDF – Sascha Baumann
ZDF Kl. 11:55 – ZDF Fernsehgarten
Med denne gang er: Aura Dione, Loona, Eloy de Jong, Oonagh, Marina Marx, Loco Escrito, Luca Hänni, Robert Redweik, Christin Stark, Marquess feat. Raykuba og mange flere.
Ship in the bottle lying on the beach. Souvenir conceptual image. Nature in paradise.
Ikke kun for søfolk
Ahoi (Musik) Matrosen! D. 25 juni var det “FN dag for søfolk” Vi hilser i anledningen af denne besynderlige fest dag ikke kun Santiano velkommen, men også feel-Good fans dem der ønsker at stå sammen på en musikalske bølge.
“FN dag for søfarende”. Lyder underligt? men sådanne er det. Den feriedag opstod på Manila i 2010, ved en konference. Den fejres årligt d. 25 juni. Hvordan kom den? Denne dato blev for flere år tilbage lanceret af FN og den internationale Maritime organisation (IMO) til minde om alle søfolkene. Formålet med denne dag er at lede folks anerkendelse og opmærksomhed på sømandens arbejde og øge bevidstheden om søtransporten.
Alle landsmænd og søsyge kunne feste med. Da den internationale søfartsdag er for jordens erhvervsdrivende. Vi tager jer med ind en musikalsk verden med rytmiske bølger. Musik Ahoi!
Musikalske sømænd
Det er klart at der ikke en bedre personificering for sømænd, end bandet Santiano. De musikalske Nordlys kommer fra Schleswig-Holstein og bevæger sig i schlager, irisk folk og folkemusik. Deres ru stemmer passer til stemning på havet, deres udseende er kendetegnet på overnævnte figur og deres sind er blød som en brise på en varm sommeraften. De synger for og med “Mit den Gezeiten” og sejler musikalsk “Bis ans Ende der Welt”. For denne titel blev Santiano hædret med flere priser, gruppen modtog Guld og Diamant priser i Tyskland og nabolandende.
“Sailing” Mand
Også Rod Steward letter anker og stikker tekster til musikalske hav. Han prøvede det på engelsk og gjorde et fantastisk stykke arbejde: Hans “Sailing” sang har siden 70érne været en klassiker og er stadig lige populær og kendt.
“Den knald røde gummibåd” klassiker
Der skal også være lidt sjov: Den knald røde gummibåd klassiker af Wencke Myhre skal nævnes på dette tidspunkt. Sangen “Er hat ein knallrotes Gummiboot” fra 70ërne og er kult – og er delvis en (hobby) sømands sang. Næsten alle kender omkvædet:
Den berusede sømand
“What shall we do whit a drunken sailor” spørger en kendt sømands sang. Sangen er en traditionel Shanty, den stammer fra et musikalsk repertoire af sømand sange. Der er forskellige versioner af “Drunken Sailor”, er blevet tolket mange gange og bliver stadig sunget. Oprindelig er sangen tilbage fra 1891 hvor den blev offentliggjort og var en dans og march melodi fra Irland.
D. 25 juni mindede vi sømænd og deres sange, der kan være smukke og svaje til.
Streaming-tjenester omlægger musikindustrien. I fremtiden vil digitale playlister på Spotify & Co bestemme artisternes succes, frem for singler og albums. Hvad der har været hip i pop og hip-hop i lang tid, er nu også på vej ind i schlagerbranchen. Vi tager et kig ind i den nye verden af musik …
Nogle helt hørbare sange af nye schlager artister har udløbsdatoen som en yoghurt. Selv om der ikke er skimmel på det, vandrer det ud i skraldespanden. Andre schlager nybegyndere, ofte kærligt og spektakulært ufaglært sangerinder og sangere, kom kun til nogle små by-festivaler for at optræde “live” og nogle har allerede ramt millionmærket på YouTube og hundredtusinder af streams i musiktjenesterne.
Nogle ganske hørbare sange af nye schlager artister tænker – “Hvordan kan det virke?” Og nu før alle “Schlagermanager” i de sociale medier kommer med anklager, spørger vi Schlagerfans: Er denne nye digitale musikverden virkelig god eller bare et dystopisk mareridt?
Streaming – redder eller ruinere det branchen?
Spotify med sine 207 millioner brugere, Apple Music, Amazon Prime og andre streamingtjenester, diskutere kunstnere, managers og fans, om disse nye platforme vil rede eller i sidste ende ødelægge musikindustrien.
Fordi musiktjenesten Spotify, der blev grundlagt i Sverige i 2006, kun betalte kunstnerne en brøkdel af royalties, blev platformen hurtigt favoritfjenden fra mange schlagerkunstnere. Men i to år har musikindustrien tjent mere med digital streaming end at sælge cd’er og vinylplader. Tendensen stiger!
Andrea Berg med “Mosaik”, Beatrice Egli med “Natürlich”, Ben Zucker med “Wer sagt das?”, Roland Kaiser med “Alles oder Dich” og for et par dage siden Eloy de Jong med “Kopf aus, Herz an … und tanz “er vellykkede album fra dette år.
Men den konservative schlagermusikindustri arbejder stadig på et gammelt mønster: Før udgivelsen af albummet, udgives en enkelt single (nu kun digitalt, ikke mere cd), muligvis en single mere, som derefter vil blive yderst fremmet på radioen, online og i tv-programmer. Så er der et remix (populære er: Stereoact eller Harris & Ford) og derefter albummet og endelig et par måneder senere en tour.
Unge mennesker lytter til singler
Dette er den bedste schlager-nostalgi og har ændret sig i pop i lang tid. Yngre mennesker lytter nu til singler. Denne ændrede lytteadfærd betyder, at flere og flere sange frigives, når de er færdige, ikke når albummet kommer ud. Playlisterne i streaming-tjenesterne har endelig erstattet cd’en, som også kun har en halveringstid på få år i schlagerbranchen.
Så vi får ikke længere Schlagerfans til at fejre afbrydelsen af Carmen Nebel-showet, men helt sikkert i fremtiden Florian Silbereisen som i stedet for medieeffektive priser som “Golden records” erstattes af prisen “Golden Playlist Awards”.
Men denne smukke nye playlist-verden af Schlagers fremtid, har også ulemper for os fans. Schlager kvantitet i stedet for kvalitet vil blomstre! Selv nu er de mange nye udgivelser, ikke kun fra Pop-Schlager højborgen NRW, har nogenlunde den samme lyd. Lige fra lyden, sammensætningsstrukturen og desværre også indholdet. Alt bliver mere udskifteligt, som Gucci-korset, der hænger om halsen af Pop-Schlager sangere …
Producenter tilpasser deres sange
I fremtiden vil schlager producenterne betale for endnu mere opmærksomhed på deres sange, der ligner dem, der allerede er i de succesrige playlister. Fordi redaktørerne af musiktjenesterne som Spotify, er opmærksomme på, at deres spillelister også er “hørbare”. Dette betyder for Schlager-fremtiden: Afspilningslisterne som “Pop-Schlager”, “Party-Schlager” eller “Schlager-Hits” vil mutere til Schlagermusik. Fordi den der lyder anderledes, har ingen chance for at komme ind i den populære playliste.
Og hvad der har betydning, kender kunstneren, i hvert fald siden indførelsen af den såkaldte “formatradio” hos de offentlige sendere.
Die Cappuccinos rejste til Danmark i går! De skal besøge København – som vi jo ved er en af de dyreste byer i Europa. De skal for eksempel til et populært foto sted: Den lille havfrue.
De har undersøgt betydningen af denne og fortæller historien. De vil også besøge et Slot og Christiania – en af de mest berømte seværdigheder i København. Hvis man tager til denne by, er man pludselig udenfor EU!
Hvorfor er det sådan, hvad er der med den danske hotdog og meget mere, det kan man se i videoen!
Die Cappuccinos besøger et EU-land hver tirsdag, sidste gang var de i Belgien.
Denne melding er en ren sensation: Andrea Berg dronningen af tysk schlager, får prominent støtte af tronarvingen til Heimspiel af Maite Kelly.
På Facebook lukker Maite katten ud af sækken: “Kære venner, mine kære veninde og kollega Andrea Berg har spurgt mig, om jeg kunne komme til hendes helt specielle Heimspiel koncert. Naturligvis! Jeg glæder mig af hele mit hjerte til det. Den 19 og 20 juli i Aspach, Mechatronik Arena“.
Hvilket fyrværkeri af god nyhed fra Maite: Seneste melding om den kommende tourne i 2020, nu er det kendt, at hun vil optræde ved Andrea Bergs Heimspiel. Vi er spændt på og ser frem til, hvad Maite mere har i tankerne før …
Smukt sommervejr og kult schlager – og det var præcis hvad det var den 23.06.2019 ved ADF- Fernsehgarten.
5846 publikummer oplevede dette show Live fra Ort. 30 grader ved poolen og publikums ynglingen Ross Anthony, Oli P., Vanessa Niegert, Gaby Baginsky, Rosanna Rocci, Patrick Lindner og Amigos. Tro mod mottoet “Kultschlager” var der mega hits fra de sidste årtier, som man virkelig kunne synge med på. De direkte røg ind i fans i alle aldre, herunder mange børn. Hendes opskrift på varmebølgen: Schlager, schlager og mere schlager!.
Fra Ort var stemningen i top! Entertainer Daniel am Pool og Marcus Schöffl gav underholdning til publikum, så der ikke var lang ventetid når showet fandt sted.
Der var altid sjov at opleve, hvor og hvordan Tv laves og det er muligt ved ZDF Mainz. Billetterne er overkommelige og drikkeflasker må medbringes og man kan opleve meget – så det er virkelig et besøg værd. Og måske få et selfie med kunstnerne.
Den 5. Schlagernacht in Weiss var lige ved at gå i vasken, men overlevede. Porten blev åbnet kl. 13.00 for publikum – en time før at kunstnerene skulle begynde at performe. Vi havde mulighed for at være med fra kl. 10 for at være med til lydprøver mm., og det var virkelig en must at gå rundt og hilse på alle kunstnerne før det hele gik løs. Solen stod lige på himlen 27 grader, med små skyer.
Ramona Martiness.
Kl. 12.30 brød helvede løs. Det væltede bare ned i spandevis, folk var på vej ind på pladsen. Allerede inden de kom ind var de sjaskvåde. Vi havde fået instruktion om at hvis uvejret blev værre med torden og lyn – så skulle vi gå ud i vores biler og blive siddende der. Flere tusinde fans mistede modet, og gik hjem. For de 6100 fans der blev der, blev det en fantastisk aften. Regnen aftog, men det silede hele tiden stille og roligt ned. Jeg måtte på et tidspunkt ind for at skifte tøj og sko samt få tørret mit kamera. Mange af pressefolkene var også gået, desværre.
Pablo Grande.
Kunstnere der var med: Nadine Fabielle, Manuel Dobler, Ramona Martiness, Freddy Pausch, Pablo Grande, Deneeze, Riko, Herztatoo, Diee Cappuccinos, Michelle, Klaus Densow, Frank Lukas, Olaf Henning, Lisa-marie, Christian Lais, Tanja Lasch, Bata Illic, Daniela Alfinito, Mitch Keller, Ireen Sher, Vamos, Andy Borg, Sunrise,Sonia Liebing, Norman Langen, Anita & Alexandra Hofmann, Olaf Berger, Eloy de Jong, Sandy Wagner, Die Schlagerpiloten.
Michelle.
Aftenens Moderator var Jens Seidler. Ramona var spændende at se optræde, hun var meget karismatisk i sin fremtoning, med en meget kraftig stemme som fanger en med det samme. Pablo Grande, er der ikke mange der kender, men han kommer fra Argentina. Er vokset op i samme by som Semino Rossi, og de kender godt hinanden. Her bliver der sunget skønne arier på spansk mm., minder meget om Semino Rossi når han synger.
Die Cappucinnos.
Frank Lukas.
Ja Michelle, kender jo alle. Hun kom ud på scenen med sko på, og var ved at falde pga. det havde regnet i stride strømme. Så hun smed skoene og dansede herefter i bare fødder under hele hendes koncert. Der kom et hav af kendte numre fra hendes seneste Album. Die Cappuccinos – sødsuppe, men de kan synge. De har en virkelig god treklang som man ikke kan undvære at lytte til. Publikum var da også med lige fra starten af.
Olaf Henning.
Lisa-Marie.
Frank Lukas er også et spændende emne, som vi nok ikke ser så meget til, men en spændende herre med et flot repertoire. Olaf Henning har også været med i en del år, og ja, alle fansene synger bare med på hans melodier. Han fik en lille pige op på scenen, hvor hun sang lidt fra hans melodier samt de dansede lidt. God stemning. Lisa-Marie, som blev opdaget af Stefan Mross som jo som sagt har Immer Wieder Sonntags har udtalt: Hun bliver til noget stort.
Christian Lais.
Tanja Lasch.
Hun har stået på scenen siden hun var 7 år. Og med hendes nu 22 år, er hun nok ved at være der. Hun har en meget kraftig stemme, selvom hun er høj og ranglet. Christian Lais som jo var en del af duetten Ute Freudenberg/Lais, er jo som sagt gået single. Jeg kunne bedre lide hans sange sammen med Ute. Med det er jo en smagssag. Tanja Lasch fik fremført sin “Alle Farben meiner Welt” og “Plattenspieler” fra sit nye Album, og så afsluttende med “Die immer Lacht”.
Daniela Alfinito & Stefan Peters.
Mitch Keller.
Daniela Alfinito er også et spændende emne, med hendes “Blue Jeans”. En melodi som alle kan synge med på. Stefan peters fra Schlagerpiloten laver en duett med Daniela – super godt. Virkeig en øreklinger. Mitch Keller kræver ingen præsentation overhovedet. Han er over det hele. Du kan snart ikke høre en cd med en kunstner uden at Mitch har lagt kor på. Hans egen fremstråling på scenen fejler heller ikke noget. Han har fat i folk med sine gode melodier.
Andy Borg.
Sunrise.
Ireen Sheer præsenterede som et af hendes numre Tennezee Walz fra 80 erne. Andy Borg kan bare ikke lade være med altid at skulle lave sjov. Hernede var han oppe og kæmpe med mikrofonstativet. Moderatoren Jens Seidler, var han også ved helt at hyle ud af den. En rigtig spassvogel. Han kom selvfølgelig med mange af hans rigtig gode numre som folk bare sang på livet løs til, bla. Sarah. Han kan virkelig skabe en stemning der er helt unik.
Sonia Liebing.
Norman Langen.
Sunrise var også en spændende duo fra Sydtyrol, som man måske også lige skulle prøve at Google. Sonja Liebing, en spændende pige med et kæmpe repertoire. Og så ser hun jo bare top tunet ud. Alle synger bar med på hendes melodier. Havde mange fans blandt publikum hernede. Har ikke svært ved at ramme de høje toner. Norman Langen fortalte at Schlageren havde virkelig lagt fra land her de senere år.
Anita & Alexandra Hofmann.
Sådan var det ikke da han begyndte. Han forsøgte sig lidt frem med forskellige musikalske udfoldelser. Anita & Alexandra Hofmann gav et musikalsk show denne regnfulde aften hvor publikum totalt glemte at det regnede. De var meget Show præget, med lidt italienske arier. De kan bare det der med at få fat i folk. Eloy de Jong kom medprøver fra hans nye Album, samt sjæleren i nok kan huske fra Florians show – hans gennembrud.
Olaf Berger.
Die Schlagerpiloten afsluttede denne aften, med i lidt over en time at komme med deres allerbedste numre, som samtidig blev optaget på DVD direkte dernede. Der var stemning med Balloner og Fyrværkeri til kl. 2.
Eloy de Jong.
Et virkelig godt planlagt Schlagernacht in Weiss – den skal man bare ned og se. Stemninger hernede er helt unik. Alle synger bare med !!!