“Schlagerboom 2023” – anmeldelse og seertal!

Når efterårsbladene falder, og nætterne bliver længere, er der en begivenhed, der får schlagerfans’ hjerter til at banke hurtigere: “Schlagerboom 2023”. Denne store musikbegivenhed, som ingen ringere end Florian Silbereisen er vært for, er blevet en sand institution i det tyske tv-landskab og tiltrækker millioner af seere til skærmen år efter år. Men for hvert år vokser forventningerne til dette show. Kunne “Schlagerboom” i går lørdag den 21. oktober leve op til disse høje forventninger? Hvad var reaktionerne fra fans og kritikere? Og hvordan så seertallene ud?

Fans var begejstrede – men også meget kritik af playback og coverversioner

Responsen på “Schlagerboom 2023” var stor på de sociale medier. Mange seere delte deres begejstring for showet og de kunstnere, der optrådte i det. De energiske optrædener af Andrea Berg og Thomas Anders, som opfordrede publikum til at synge med på deres hits, blev især fremhævet. Den følelsesmæssigt bevægende afsked med Michelle, som annoncerede sin afgang fra scenen, blev også betragtet som et højdepunkt på aftenen af mange.

På trods af denne positive feedback var der også kritiske røster. Et af de største kritikpunkter, som nogle publikummer gav udtryk for, var brugen af playback i nogle af optrædenerne. Det blev opfattet som skuffende, fordi det mindskede showets live-karakter. Et andet kritikpunkt var det store antal coverversioner, der blev præsenteret under showet. Nogle seere udtrykte ønske om mere original musik og færre genoplivninger af kendte hits. Nino de Angelo, en velkendt schlagersanger, udtrykte også sin utilfredshed med showet på Instagram, hvor han kommenterede “Schlagerboom” med sætningen: Man kan næsten ikke drikke så meget, at det bliver bedre.

Kritikken viser, at på trods af den generelle begejstring for “Schlagerboom”, er der også plads til forbedringer. Det er endnu uvist, hvordan de ansvarlige reagerer på denne kritik, og om de vil foretage ændringer i fremtidige shows for at tilbyde endnu mere originalitet og levende musik.

Dårlige karakterer til “Schlagerboom 2023”

Florian Silbereisen opnåede igen kun gennemsnitlige seertal med “Schlagerbooom 2023”. Mindst 4,61 millioner seere så med i den bedste sendetid lørdag aften. Denne fest nåede dog ikke op på seertallene fra tiden før Corona-pandemien. En af grundene er helt sikkert, at Helene Fischer ikke var gæst.

Her er en oversigt over seertallene for de sidste shows med Florian Silbereisen:

• 21. Oktober 2023 „Schlagerbooom 2023“ 4,61 mio
  • 01. Juli 2023 „Schlagerboom“ 4,01 mio