Florian Silbereisen: Die Schlager des Sommers – kritik og vurderinger!

I går lørdag d. 20 aug. 2022 præsenterede Florian Silbereisen “Die Schlager des Sommers 2022” på MDR. På denne store open air foran det maleriske slot i Klaffenbach, bød han næsten alle de store stjerner af tyske hits velkommen. Der blev annonceret en “eventyrslotsaften”, og skaberne lovede ikke for meget. Efter Corona-pausen beviste Florian Silbereisen og hans gæster, hvorfor “Schlager des Sommers” er en rigtig kultbegivenhed. Det startede med et medley af kendte hits, og på det tidspunkt havde han publikum under kontrol. Desværre blev dette musikprogram kun sendt på MDR. Og så kan dette program se frem til gode seertal. Tilskuerne foran fjernsynene var bestemt begejstrede.

Florian Silbereisen præsenterer “Die Schlager des Sommers 2022”, og seerne er begejstrede

Siden 2009 har MDR præsenteret “Die Schlagers des Sommers”. Og Florian Silbereisen har været vært siden 2016. Helene Fischers ekskæreste efterfulgte Bernhard Brink, der var gæst i lørdags. Denne open air foran voldgraven i Klaffenbach er for længst blevet et mekka for fans af tysk schlager. Sjældent ser man så mange stjerner på én scene. Og så kunne vi se frem til en fantastisk gæsteliste her i 2022. Andrea Berg og Helene Fischer var der dog ikke. De to superstjerner var heller ikke rigtig savnet, som man kan se på fansens reaktioner på nettet. På den anden side havde kunstnere og grupper, der aldrig havde deltaget i ARD-festivalerne, chancen for at præsentere sig selv for et publikum på millioner.

“Die Schlagers des Sommers 2022” blev i øvrigt allerede optaget den 15. juli. Showet i lørdags kunne desværre kun ses på MDR. De seneste år har blandt andet RBB, NDR og hr også sendt, hele Tyskland kunne modtage showet med Florian Silbereisen via kabel og internet. Og de var meget glade. Reaktionerne på de sociale medier var gennemgående positive. Der var store sangere og store hits foran en malerisk kulisse i næsten tre timer. “Eventyrslotsnatten” blev kronet af et stort fyrværkeri.

Die Schlager des Sommers” som optagelse – Florian Silbereisen var sammen med Helene Fischer

Egentlig kunne Florian Silbereisen ganske komfortabelt have set “Die Schlager des Sommers” fra sofaen, da denne open air allerede blev optaget i juli. I stedet aflagde han et besøg hos sin ekskæreste Helene Fischer ved hendes store koncert i München. Han varmede publikum op på stedet og skabte en stor overraskelse. Dette beviser endnu en gang, at kærligheden mellem de to er blevet til et ægte venskab.

Florian Silbereisen præsenterer “Die Schlager des Sommers 2022” – bedømmelserne

Det er ærgerligt, at “Die Schlager des Sommers” kun kan ses i tredje program. Dette musikshow med Florian ville for længst have opnået en plads i ARDs hovedprogram i bedste sendetid. Men MDR kan i hvert fald se frem til flotte seertal på tysk landsplan. 2019-udgaven opnåede en markedsandel på 17,6 procent på transmissionsområdet. På landsplan så mere end to millioner mennesker med.

390.000 mennesker så trods alt “Die Schlager des Sommers” i MDR-transmissionsområdet. Dette gav denne regionale tv-station en markedsandel på hele 16,3 procent. Ifølge DWD.de var der 1,83 millioner seere på landsplan foran tv’et. Florian Silbereisen slog overraskende endda supershowet med Mike Krüger og Thomas Gottschalk på RTL.

Kilde. Schlagerfieber.de