Florian Silbereisen: Adventsfest der 100.000 Lichter – anmeldelse, bedømmelser

I fredags fejrede Florian Silbereisen “Adventsfest der 100.000 Lichter” på ARD. Mange fantastiske gæster skabte julestemning i en festlig scenekulisse, og endnu en gang var showets højdepunkt ankomsten af fredslyset fra Betlehem.

Ellers var denne adventsfest ikke grundlæggende anderledes end de tidligere års udgaver, og selv om programmet ikke blev sendt direkte denne gang, var seerne meget tilfredse med Florian Silbereisens juleshow. Det var naturligvis spændende at se, hvordan denne usædvanlige udsendelsesdato på en fredag ville påvirke seertallene.

Her er anmeldelserne af “Adventsfest der 100.000 Lichter”.

Florian Silbereisen præsenterede “Adventsfest der 100.000 Lichter 2022”, og seerne var begejstrede, selvom der op til 2022-udgaven af showet var mange diskussioner. På grund af VM i fodbold, der fandt sted samtidig, måtte “festen” med Florian Silbereisen for første gang flyttes til en fredag. Desuden måtte seerne nøjes med en optagelse på ARD. Alligevel var der en rigtig julestemning fredag den 2. december.

Faktisk er adventsfesten den samme år efter år, og det er nok det eneste kritikpunkt, som producenterne må finde sig i. Ellers gik dette juleshow med Florian Silbereisen rigtig godt hos fansene. Som altid havde producenterne en stemningsfyldt scene opstillet i Suhl, og stjerner som Andy Borg, Maite Kelly, Roland Kaiser og Thomas Anders sang velkendte julesange.

Vicky Leandros optrådte i stor stil ved denne “Adventsfest der 100.000 Lichter”. Den verdensberømte sangerinde meddelte for nylig, at hendes karriere var slut, og Florian Silbereisen og publikum i salen fejrede hende hermed. Dieter Hallervorden fik i øvrigt lov til at læse adventshistorien i år. Men selvfølgelig fik fans af klassiske tyske schlager også noget for deres penge. Florian Silbereisen og Thomas Anders sang deres nye sang “Alles wird gut”. Ella Endlich var heller ikke til at overse med sin sang fra juleeventyret “Drei Haselnüsse für Aschenbrödel“. Sangen “Küss mich, halt mich, lieb mich” fortryllede publikum endnu en gang.

“Adventsfest der 100.000 Lichter” den 2. december på ARD – gode seertal

Hvert år er “Das Adventsfest der 100.000 Lichter” et af de Silbereisen-shows med de højeste seertal. Man ventede spændt på at se, hvordan den usædvanlige udsendelse på en fredag ville påvirke seertallene.

Sidste år så 5,99 millioner mennesker showet, i år blev det set af 5,05 millioner seere. Florian Silbereisen nåede dermed ikke op på de samme seertal som i de sidste udgaver af dette juleshow. Men under de givne omstændigheder kan han være meget tilfreds. Dermed lå adventsfestivalen et godt stykke før VM-kampen mellem Schweiz og Serbien. Kampen blev sendt samtidig på ZDF.

Kilde: Schlagerfieber.de