Kritik af Helene Fischer: Derfor er fans så vrede

Efter at Helene Fischer har præsenteret hendes nye sang “Fighter” ved “Special Olympics” i Schladming, er der nogle fans der stærkt kritisere Helene. I lang tid har fans ventet på et nyt nummer fra Helene, og i sidste weekend skete det så, Helene sang et helt nyt nummer ved åbningsceremonien af “Special Olympics”. Den nye sang er den officielle hymne til sportsbegivenheden. Sangen er skrevet og komponeret af Helene selv.

Kritik af den engelske tekst i “Fighter”

Men efter fans hørte sangen, regnede det med kritik af Helene Fischer og sangen. Mange kom med det faktum, at Helene nu ville synge på engelsk. “Håber det snarere bliver i fremtiden med tyske sange” , siger om en læsers kommentar på Facebook side i Schlagerplanet. I en anden: “Jeg finder, det at tyske sange passer bedre til Helene.”

Også selve sangen blev ikke vel modtaget af alle Helene Fischers fans. En knurrende kommentar: “Lyder som Celine Dion for de fattige… Sange som denne har originalen sunget i over 25 år….som B-side. I lang tid var jeg virkelig en stor fan af Helene Fischer, men hvis rygterne er sande og det næste album komplet er engelsksproget, gør det mig lige nu ked af de dyre købte billetter”.

Men det store flertal står bag Helene Fischer. En kvindelig fans synes at være irriteret over den megen kritik og skriver som svar: “Og alle knurre igen… Denne sang er simpelthen den officielle hymne til Special Olympics 2017 aktuelt i Schladming.. Og da det er en international begivenhed med atleter fra hele verden, ligger det nært at det er en engelsk sang”.

Helene Fischer er i midtpunkt

En mandlig fan mener: “Sangen er mega, er selv lavet og at den er engelsk, er nu det næste logiske skridt”. Og en anden kommentar mener at det er lige meget hvad Helene gør, vil hun altid blive kritiseret: “Sangen er top!!! Desværre vil der altid være folk der vil håne Helene…. Hvis det ikke er hendes outfit, så synger hun for meget på tysk eller engelsk eller, eller, eller….”.

Helene Fischer er endnu engang midtpunkt i offentligheden. Især nu, hvor den første sang er præsenteret fra et længe ventet nyt album. Den næste sang af Helene forventes at blive præsenteret lørdag d. 25 marts, ved Florian Silbereisen “Schlagercountdown – Das grosse Premierefest” – om den er på engelsk eller tysk er endnu ikke bekendt.

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

[vc_message]Kilde: Schlagerplanet.de[/vc_message]

Hvad syntes I om den nye sang fra Helen, og hvad er jeres mening om, hvis det nye album kun er på engelsk?