Promotion trommerne til Helene Fischers nye album er i fuld gang, men en aktuel reklamekampagne vækker bekymring blandt hendes fans. Nogle udtrykker sikkerhedsproblemer og er mindre end begejstrede for konkurrencen.
Helene Fischer-fans er vrede over en mega-kampagne der reklamerer for “Rausch” – albummet. I denne kampagne skal fans tage et billede af en af de 20 lastbiler, lægge det op på deres sociale mediekanal og vil derefter have chancen for at vinde en signeret “Rausch”-fanboks. Men Helene Fischer-fansene kritiserer handlingen.
Baggrunden er af sikkerhedshensyn.
Kritiske røster lyder højlydt under Facebook-opslaget. For eksempel skriver en følger: “Tag billeder mens du kører, god idé. Ikke alle har en passager. God idé … ikke!”. En anden fan siger: ”Jeg synes ikke, det er okay. Brug venligst ikke en mobiltelefon, mens du kører! Risiko for ulykke!” En bruger skriver, at hun overhalede lastbilen, men det var ikke muligt at tage et billede, mens hun kørte.
Helene Fischers hype forsvinder?
Holdet omkring Helene Fischer irriterede nogle fans med promoveringen. Forhåbentlig har de fleste af dem en passager til at tage billederne. Forsalget til turen går også anderledes end forventet. Der er stadig masser af billetter tilgængelige i næsten alle kategorier. Årsagen til dette er sandsynligvis de høje billetpriser. For den billigste kategori skal fans allerede betale 70 euro, mange bliver afskrækket af disse priser. Men der er stadig lang tid til august 2022 til at sælge de resterende billetter.
Kilde: Schlager.de
(Denne form for promovering er gjort før ved Andrea Berg og der var ikke den vrede, desuden er det ikke Helene der skal have skideballen, hun koncentrerer sig om sin musik og show, hun har folk til at klare alt andet .red)