Schlagerchance 2022 – anmeldelse

I fredags den 14. oktober viste MDR showet “Schlagerchance in Leipzig 2022 – Wer schafft es?” med Florian Silbereisen. Målet var at sikre fire nye sangere en plads i det store Schlager-jubilæum på ARD. De blev støttet af fire kendte mentorer. Det var en underholdende aften med masser af musik og stort talent, selv om Schlagerchance ikke udstrålede den samme glamour som de store festivaler på ARD.

Under alle omstændigheder faldt showet i god jord hos seerne, selvom fans af de tabende sangere kritiserede afstemningsproceduren. Ikke desto mindre har Florian Silbereisen fundet en værdig vinder i Undine Lux. Her afslører vi, hvad seerne havde at kritisere.

Undine Lux blev vinderen af Schlagerchance 2022

I 90 spændende og underholdende minutter, lykkedes det Undine Lux at sikre sig en startplads i det store Schlagerjubilæum. Det var også en succes for hendes “fader” Ross Antony, som hun også sang en sang sammen med. Det betyder, at den Brandenburgske indfødte står på scenen næste lørdag sammen med stjerner som Helene Fischer, Kelly Family og Andreas Gabalier. Dette er en enestående mulighed for Undine Lux og måske starten på en stor karriere. For et par år siden optrådte hun stadig som Helene Fischer-double, nu skal hun præsentere sin sang for Florian Silbereisen og et millionpublikum.

De andre kandidater var Raphi, Timo og Safiya, som gjorde også et rigtig godt stykke arbejde. Og vi er sikre på, at vi vil støde på disse navne i de næste par måneder i de store tv-shows.

De fleste seere var også meget tilfredse med Undine Lux som vinder, men tilhængerne af de tabende kandidater var naturligvis ikke tilfredse med resultatet. Nogle gange blev det antaget, at resultatet var givet på forhånd. Alligevel er Undine Lux en værdig vinder af Schlagerchance 2022 på MDR. Man kan kun rose skaberne for valget af de nye kandidater. Alle fire var ukendte for de fleste fans før showet med Florian Silbereisen.

For at gøre Schlagerchance til et fint show præsenterede “fadderne” Ross Antony, Nicole, Ireen Sheer, Kerstin Ott naturligvis også deres egne hits.

Fredag kunne vi se frem til endnu et stort musikshow med Florian Silbereisen. Denne udsendelsesdato er også en lille test, fordi adventsfesten med 100.000 lys også finder sted på en fredag i 2022.

Selvfølgelig kom Schlagerchance med Florian Silbereisen ikke i nærheden af de store festivaler på ARD’s seertal. For med MDR var det kun en tredje kanal, der viste showet. Alt i alt kan MDR være tilfreds med vurderingen af “Schlagerchance 2022” – Mindst 424.000 mennesker så med Florian Silbereisen i fredags.

Kilde: Schlagerfieber.de