Sanger NIC: Hård kritik af Florian Silbereisen & Carmen Nebel

Kilde: Nic Facebook –

Schlager sanger NIC slutter sin karriere. Til branchen, hvor han engang var stjerne, har han i dag kun hård kritik, især shows af Florian Silbereisen, Carmen Nebel og Andrea Kiewel får en ordentlig tur.

For få uger siden meddelte NIC, der i midten af 2000erne havde hit med “Einen Stern”, at han vil stoppe sin karriere som schlager sanger. Nu bekræfter den fødte Duisburger hans beslutning til “Bild” og kritisere schlager branchen heftigt, især navnlig Florian Silbereisen og Carmen Nebel, men også Andrea Kiewels søndags show “ZDF-Fernsehgarten”.

Florian Silbereisen & Carmen Nebel i kritikken

“I Schlager shows af Silbereisen optræder der altid kun de samme kunstnere”, siger NIC. Og videre: “En Helene Fischer, en Andrea Berg. Det er altid de samme venner, der er med på Silbereisens rejse”. Selv om disse er store kunstner, er der ikke en chance for de nye kunstner. “Det handler om B vitamin. Ved show som “Fernsehgarten” eller “Carmen Nebel” er det er det samme”, siger NIC. Derudover fortæller sangeren om sexuelle overgreb fra redaktøren, som vil udnytte deres magt for at rumme ham i programmet. “Men så snart du siger, at du er til kvinder, har du ikke en chance”.

“Branchen er hyklerisk og ligeglad”, siger Nino de Angelo

NIC ser nu en professionel fremtid uden for musikken. Siden en proces, hvor han blev anmeldt for voldtægt og vold i hjemmet af hans ekskæreste, har sangeren fået et massiv ry. Til sidste blev NIC frikendt i alle anklagepunkter. Men bookingerne udeblev. Nu taler han før hans afgang, om schlager verden og formulere hans hårde kritik på det sociale medie, til schlagerplanet schlager fans, at i shows af Florian Silbereisen og Carmen Nebel er det altid de samme kunstnere og mange nybegyndere får ikke en chance, for at blive set på TV. Også Nino de Angelo havde for nogen tid siden, sin vrede rettet mod schlager branchen og nævnt samme navne som NIC: “Branchen er hyklerisk og ligeglad. I et stort show som Carmen Nebel og Florian Silbereisen, er det altid de samme personer der er inviteret. De er glatte som en baby. Nytilkommerne får ikke en chance, alt er fuld planlagt. Det gik jeg ikke længere med til”. Fra nu af vil han lave swingermusik, siger Nino de Angelo.

Facebook