Uanset om det er afterski eller årets femte årstid: februar står for en masse godt humør. Kaufland og schlagersanger Mickie Krause leverer passende nok sæsonens musikvideo og lovpriser detailhandlerens brede produktsortiment. “I vores video satser vi på en humoristisk historie, kombinerer den med store festhits og har valgt ingen ringere end festkongen par excellence som hovedperson”, siger Christoph Schneider, Managing Director Marketing Germany hos Kaufland.
I videoen ruller Mickie Krause på ski gennem en Kaufland-butik. I sin indkøbsvogn pakker han alt til sin après-ski-fest: gærdej, varm chokolade, chips og masser af frisk frugt og grønt – for det og meget andet kan man naturligvis få hos Kaufland.
Selve sangen er et medley af flere Schlager-hits med nye tekster: “Après-Ski ist zurück” (bekannt als “Johnny Däpp, ich will Malle zurück”), “Schatzi, schenk mir ein Giotto” (“Schatzi, schenk mir ein Foto”), “Geh mal Bio hol’n” (“Geh mal Bier hol’n”), “Lumumba” (“Joana”), “Und ich kauf, kauf, kauf immer wieder, denn ich spar spar spar wie ein Sieger” (“Und ich flieg, flieg, flieg wie ein Flieger”) og “Ich koch a Knödl für dich” (“Ich sing ein Lied für dich”).
Konceptet og realiseringen blev udarbejdet i samarbejde med bureauet DEPARTD og SkyMusic, som er Mickie Krauses management. For at gøre opmærksom på sit brede produktsortiment satser Kaufland gentagne gange på humoristiske, musikalske produktioner.
I begyndelsen af året udgav Kaufland og “Die Atzen” en ny version af festsangen “Disco Pogo”, som blev omskrevet og dedikeret til Kauflands priskompetence under mottoet “Mehr sparen mit Kaufland”. Den tilhørende video blev set mere end 8,5 millioner gange på YouTube i løbet af en måned. Kort tid efter blev den næste musikvideo udgivet, hvor rapperen Money Boy denne gang forklarer Kauflands løfte om friskhed på sit eget sprog. Også denne video indbragte millioner af klik i løbet af de første par uger.
Kilde: Kaufland, übermittelt durch news aktuell