Maite Kelly klagede lige for nylig over hendes vanskelige økonomiske situation som musiker. På trods af sin succes kunne hun ikke leve af at synge alene. Samtidig forkæler hun sig dog altid med de fineste designer-dele. Hvordan passer det sammen? CLOSER kender detaljerne!
”Vi har den dyreste produktion nogensinde. For mig er kvalitet det eneste rigtige svar for virkelig at røre mennesker, ”sagde Maite Kelly i et interview. Derfor lægger hun en masse penge i sine live forestillinger – også fordi de er blevet den vigtigste indtægtskilde for sangere, ikke kun for Maite, men også for mange af hendes kolleger.
Da streamingtjenester har erstattet konventionelle optagelser, er hvad kunstnere tjener med udgivne sange næppe værd at nævne. Fordi der kun var ca. 0,004 cent pr. Spotify-afspilning i 2018.
Og de hårdt vundne penge går ikke kun til musikerne, men også til pladeselskabet, managere, sangskrivere og andre deltagere. Ikke underligt, at levende forretning bliver stadig vigtigere.
Maite fokuserer også i stigende grad på ture. Der er 26 koncerter planlagt til maj, og der er annonceret yderligere 13 datoer for efteråret. Og alligevel, siger hun, er det ikke nok. Jeg er en af de mest succesrige sangere, men hvis det ikke var for min mode, kunne jeg ikke tjene penge på det. ”
I det mindste ikke dækket med syndigt dyre tasker … Heldigvis for sin eksklusive smag har Maite længe skabt andre lukrative søjler:
Ud over sin karriere som plus-designer for en online postordrevirksomhed prøver hun sig også som børnebogforfatter.cDen tredobbelte mor har udgivet “Die kleine Hummel Bommel” sammen med en medforfatter og en illustratør.
Dette er sjovt for børnene, og Maite har stadig råd til sine elskede håndtasker trods krisen i musikbranchen.
Kilde: Schlager.de