Et uventet skridt midt i en haglbyge af kritik Helene Fischer har valgt et usædvanligt sideprojekt: Hun er det nye ansigt for Lidls reklamekampagne. Siden kampagnen blev offentliggjort, har hun været genstand for en storm af kritik. Hån og hån er haglet ned over hende, men hvorfor egentlig? Har hun gjort noget forkert?Svaret er et rungende nej. Her er vores udtalelse om, hvorfor vi mener, at Helene Fischer ikke har gjort noget forkert.
Helene Fischer er som bekendt en af Tysklands mest succesfulde kunstnere. Hun har en stor fanskare og er kendt for sine energiske optrædener og sin imponerende stemme. Hun er en kunstner, der konstant udvikler sig og går nye veje. Samarbejdet med Lidl er endnu et skridt i hendes karriere, og der er mange grunde til, at dette skridt giver mening.
Kritikken af kampagnen er ubegrundet
Nogle kritikere har spurgt, om Helene Fischer “allerede har brug for Lidl-reklamer”, og om hun “ikke har solgt nok billetter til sin koncert”. Denne kritik er imidlertid ubegrundet. Helene Fischer er en succesfuld kunstner, som vælger sine projekter med omhu. Samarbejdet med Lidl er ikke opstået af nødvendighed, men er en bevidst beslutning.
Det er også vigtigt at huske, at reklame er en normal del af showbusiness. Mange berømtheder, herunder musikere, skuespillere og sportsfolk, reklamerer for forskellige mærker og produkter. Hvorfor skulle Helene Fischer være en undtagelse? Det faktum, at hun reklamerer for Lidl, viser blot, at hun appellerer til en bred målgruppe, og at hendes popularitet er ubestridt.
Kampagnen er underholdende og kreativ
Lidl’s reklamekampagne med Helene Fischer er underholdende og kreativ. I reklamefilmen går Helene Fischer på shoppingtur i en Lidl-butik, ledsaget af en gruppe dansere. I baggrunden kan man høre en remix-version af hendes hit “Atemlos durch die Nacht”. Dette spot er ikke kun en reklame, men også en forestilling, der bringer et smil frem på læben hos seerne.
Det er også værd at bemærke, at kampagnen ikke kun omfatter Helene Fischer, men også andre berømtheder som Barbara Schöneberger og Max Giermann. Det viser, at Lidl ønsker at appellere til en bred vifte af kunder, og at supermarkedskæden er villig til at være kreativ og innovativ for at nå sine kunder.
Sammenfattende kan man sige, at Helene Fischer ikke har gjort noget forkert med sin beslutning om at reklamere for Lidl. Hun har benyttet en ny mulighed for at udvide sin rækkevidde og nå sine fans på en ny og underholdende måde. Den kritik, hun har fået for dette, er efter vores mening ubegrundet og afspejler ikke kvaliteten af hendes arbejde eller hendes værdi som kunstner.
Kilde: Schlagerfieber.de