Helene Fischer er et populært reklame ansigt. Indtil videre har schlagerstjernen annonceret for Meggle, VW, Tchibo og Garnier. Men Helene blev koldt misbrugt til en aktuel Guerilla-kampagne!
Hvis Helene Fischer beslutter sig at annoncere for noget, bliver det dyrt. Når alt kommer til alt er den hun en af Tysklands mest kommercielt succesrige sangere. Utvivlsomt vil det produkt, hun promoverer, også ende med at blive et box office hit. Men for den aktuelle reklame, der prydes med hendes ansigt, har Helene ikke modtaget en cent. Tværtimod: Det blev endda misbrugt til en guerilla kampagne uden at blive spurgt!
I Frankfurt am Main er der i øjeblikket plakater i omløb, der ved første øjekast ser ud som Helene Fischer reklamerer for Parship, et velkendt online dating-sted i Tyskland. Men udseende er vildledende! I stedet har kunstnerkollektivet “Dies Irae” forpligtet sig til den uretfærdige reklamekampagne for at kritisere det hessiske politi offentligt og frem for alt i medierne. ”Hvert 17. minut kalder en politibetjent data fra Helene Fischer,” står der på reklameplakaten. Det hessiske politi modtog også beskeden “testvinder i kategorien ulovlig datahentning og udarbejdelse af lister over fjender”. “Dies Irae” henviser til en hændelse fra 2019, hvor politibetjente brugte personforespørgslen i politisystemet under en Helene Fischer-begivenhed i Frankfurt uden grund til at få oplysninger om Helene.
Vis dette opslag på Instagram
Helene er ikke tilgængelig nu – Hvordan tænker Helene Fischer?. Indtil videre har hun ikke kommenteret kampagnen “adbusting”. Det er mere end usandsynligt, at Helene ville give sig selv til en reel reklamekampagne med et datingsite, som Inka Bause i øjeblikket gør, fordi hun har været lykkeligt i et forhold med Thomas Seitel, siden hun skiltes fra Florian Silbereisen.
Men denne Guerilla-reklame har bestemt skabt røre …
Kilde: Schlager.de